PRIJETNJA TUŽBOM

YELLOW SUBMARINE NA UDARU ODVJETNIKA IZ BRITANIJE Restoran morao promijeniti ime jer se zvao po pjesmi Beatlesa

 Biljana Gaurina/CROPIX

Restoran Yellow Submarine burger u Frankopanskoj, otvoren prošlo ljeto, nakon samo godinu dana mora promijeniti ime. Restoran koji se po novome zove Submarine BBQ, to je učinio zbog zaštite prava žiga, odnosno trademarka na ime Yellow Submarine koji i dalje pripada vlasnicima pjesme iz šezdesetih, EMI Recordsu i grupi The Beatles.

Voditelj restorana Dragoljub Božović objasnio nam je da iza svega stoji konflikt s odvjetničkom tvrtkom koja zastupa prava britanskog benda, koji i dalje imaju intelektualno vlasništvo nad imenom.

- Zbog nemogućnosti dogovora s odvjetničkim uredom Beatlesa te zbog naših daljnjih planova, od sad se zovemo Submarine BBQ. Ubrzo otvaramo i dvije nove lokacije, a nismo se htjeli uvući u daljnje sudske procese i komplikacije - rekao nam je Dragoljub Božović. Kako je odvjetnička tvrtka saznala da se koristi ime niti koliku su financijsku naknadu tražili za pravo korištenje imena, nije nam htio reći.

Ukraden font i logo

Yellow Submarine naslov je pjesme koju je 1966. godine napisao Paul McCartney i koja je i dalje pod vlasništvom Beatlesa. Osim Yellow Submarine burgera, u gradu postoji još nekoliko obrta koji također koriste brendirana imena, i to već godinama, ali do sad nisu morali promijeniti imena.

Najpoznatiji među njima su Tolkien’s house na Opatovini, koji nosi ime poznatog pisca, Route 66, čije ime osim ceste nosi i svjetski poznati brend, ili Cafe bar Friends u Utrinama, koji osim imena koristi i logo i font poznate serije. Kontaktirali smo nekoliko njih kako bismo doznali jesu li sklopili dogovor s vlasnicima brenda, no većina je odbila odgovoriti.

Postoji i nekoliko lokala koji koriste imena vrlo slična poznatim autorskim djelima, jedan od kojih je i kafić “22 tisuće milja” u Frankopanskoj. Vlasnik lokala Mario Matijević rekao nam je kako su oni namjerno nazvali kafić drugačije od poznate knjige.

- Idealno se poklopilo to što se nalazimo u Frankopanskoj 22, pa smo onda 22 tisuće milja. Znamo za povredu prava pa smo kafić imenovali prema lokaciji umjesto da riskiramo tužbu - rekao je Matijević.

Kazna 100.000 kuna

Pitali smo i nekoliko stručnjaka mogu li se koristiti poznate pjesme, serije i filmovi u nazivima kafića i potvrdili su nam da je većina tužba itekako utemeljena. Smatraju da ukoliko su u imenima ili izgledu samih kafića povrijeđena intelektualna prava, vlasnici brenda imaju zakonsko pravo podnijeti tužbu.

- Jako često primamo zahtjeve od stranih odvjetničkih tvrtka ili čak i samih vlasnika kojima su povrijeđena prava, kako bi u njihovo ime na trgovačkom sudu podnijeli tužbu za povredu intelektualnog vlasništva ili autorskih prava. Ime restorana spada pod povredu intelektualnog prava, no podižu se i tužbe bespravnog korištenja logotipa, amblema, etikete ili drugih obilježja koje je moguće zaštititi žigom - tvrde nam stručnjaci iz odvjetničkog društva.

Zaštita žigom vrijedi 10 godina. Ukoliko se sudskim putem utvrdi da je došlo do povrede, kazna iznosi nekoliko stotina tisuća kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 16:44