Otvoren je Centar za upravljanje prometom u Branimirovoj ulici. Riječ je o novom fizičkom i digitalnom sustavu na koji je spojeno 161 semaforizirano raskrižje u Zagrebu, dok ih cijeli grad ima 487.
Cilj novog sustava je praćenje prometa u stvarnom vremenu te, kroz pametne semafore, prilagođavanje prometa u stvarnom vremenu. Preusmjeravati ga kad su radovi u tijeku ili prometne nesreće. Za građane će ovo posebno biti korisno, poručio je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, jer će se prioritetno tretirati javni prijevoz, a tramvaji će imati prednost na raskrižjima.
- Bitno je reći da je dosad, uz sve kapitalne investicije u raskrižja u Gradu Zagrebu, uloženo čak 20 milijuna eura i još smo u proračunu za sljedeću godinu stavili 10 milijuna eura za svrhu daljnjih semaforiziranih raskrižja kojima moderniziramo semafore i spajamo ih na centralni sustav za upravljanje prometom, kazao je zagrebački gradonačelnik na predstavljanju Centra.
Jedno od raskrižja koje je spojeno na novi sustav jest križanje Vukovarske i Savske te Savske i Slavonske, koje smo imali priliku i sami vidjeti.
- Uloženi su ogromni napori da se napravi nova premosnica kako bi se premostio problem što je i dalje nadvožnjak zatvoren. Zona oko Vjesnika, što se tiče semaforiziranog raskrižja, već je sada upravljana iz Centra. Od budućih radova, cijelu Ozaljsku bi krenuli prioritizirati za tramvaj; ti su radovi već krenuli pa bi javni prijevoz trebao biti brži. Tu je i projekt prioriteta izlaska tramvaja s okretišta Borongaj, sve vezano uz radove može se pratiti na regulacije.zagreb.hr, rekao je Tomašević.
I sami smo imali priliku vidjeti mjesto na kojem se skupljaju informacije o prometu i kamere koje se okreću za 360 stupnjeva. Iz Centra poručuju da im je cilj do 2028. godine objediniti cijeli semaforski sustav. Godišnje njih stotinu.
- Grad Zagreb ima oko 700 kamera koje su trenutno povezane na novi sustav. On prati broj vozila koja se kreću Gradom Zagrebom, bicikliste i pješake. Može u stvarnom vremenu mijenjati i podešavati rad semafora te prati uređaje koji su na njega povezani u stvarnom vremenu, objasnili su, zaključivši da mu je konačna ideja jednostavno unaprijediti javni gradski promet.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....