APLIKACIJA KOJA RAZOTKRIVA SVE

ZET KREĆE U RAT: JE LI ODZVONILO ŠVERCANJU U TRAMVAJIMA I AUTOBUSIMA? Centrala ZET-a imat će crnu listu putnika i znat će gdje su kontrolori

Zagreb, 071210.
Tramvaji koji voze zagrebackim ulicama.
Na slici: tramvaj niskopodna serija 2200.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
CROPIX

 

Veliki ZET te gleda.

Tako bi uskoro mogao glasiti slogan ove, zasad još podružnice Zagrebačkog holdinga, s obzirom na to da se bliži početak ponovnog plaćanja prijevozne karte putem mobilnih uređaja i aplikacije MojZET.

Posao izrade mobilne aplikacije dodijeljen je tvrtki King ICT, a cijela investicija koja bi korisnicima trebala omogućiti jednostavnost, mobilnost, trajnu pristupačnost, kao i osobnu kontrolu troškova stajat će 2,3 milijuna kuna s PDV-om.

Uštede

No, osim što će građani moći kupovati kartu preko mobilne aplikacije, koja bi se trebala uvesti sredinom iduće godine, centrala ZET-a u svakom trenutku moći će znati koliko je putnika u tramvaju kupilo kartu, tko je platio kartu, a tko nije, ali i nalazi li se određeni građanin na crnoj listi.

No, nisu samo korisnici oni koji će biti pod povećalom ZET-a.

Pomoću nove aplikacije centralni sustav ZET-a u realnom vremenu znat će gdje im se nalaze kontrolori, u kojem su tramvaju, koliko je karata provjereno, kao i na koliko su vremena i gdje isključili svoje uređaje za kontrolu karata.

“Mobilna naplata karata smanjuje potrebu za korištenjem postojećih prodajnih resursa, čime se ostvaruju uštede i otvara mogućnost alokacijama tih resursa-  ciljevi su ove usluge, kako navode u Gradskoj upravi u koju se kreće nakon problema oko naplate sa distribucijom na kioske.

Priča o kupnji karata u tramvajima i autobusima ZET-a počela je još 2007. godine. Tada se karta mogla kupiti slanjem SMS poruke. Iako su godišnje imali oko 2 milijuna kuna prihoda od takve usluge, u ZET-u su je 2013. godine odlučili ukinuti zbog putnika koji bi SMS poruke slali tek kada bi ušla kontrola ili bi kupljene karte prosljeđivali drugim putnicima.

- Nova aplikacija obuhvatit će sve principe suvremenog prijevozničkog poslovanja, različite modele naplate i informiranje putnika - kratko nam je poručio Tomislav Jurić iz Zagrebačkog holdinga.

Registracija

Cijeli postupak korištenja nove usluge trebao bi izgledati otprilike ovako. Građani će prvo morati skinuti aplikaciju MojZET, nakon čega slijedi postupak registracije ispunjavanjem osobnih podataka. Nakon prijave građani će dobiti jedinstveni broj registracije i lozinku te vlastiti barkod.

Nakon toga korisnik upisuje podatke svojih kartica i s tih kartica skidat će se određeni iznos ovisno o vrsti kupljene karte. Postojat će i model nadoplate računa pomoću bonova, ali i kupnja karte prema principu plaćanja parkinga slanjem SMS-a. Aplikacija će korisniku omogućiti da kupi mKartu putem svojeg mRačuna, ali i da ažurira svoje podatke, ima uvid u sve kupljene karte, kao i mogućnost kupnje pojedinačnih karata ili pretplatnih kupona. Kontrolori će, pak, imati uređaj koji će putem barkoda vrlo brzo provjeriti korisničko ime korisnika, njegov ID, datum i vrijeme transakcije.

Ako putnik kupi kartu, na uređaju kontrolora ispisat će se poruka o ispravnosti.

Ako je pak skenirana karta istekla, ako je neispravna, ako nije pronađena u sustavu ili je pak provjereno da je validacija barkoda neuspješna, kontrolor će putniku izdati obavijest koja služi kao temelj za ispisivanje kazne putniku za vožnju bez ispravne prijevozne karte.

Prilikom skeniranja karata uređaj kontrolora će se povezati sa središnjom bazom podataka sustava za automatsku naplatu prijevoza. U tu bazu podataka slijevat će se svi podaci koji se nalaze u svakom posebnom barkodu, poput garažnog broja vozila u kojem je karta kupljena, zone u kojoj je kupljena, vremena kupnje i vrste karte.

Kupnja karte u trenutku kada kontrolor uđe u tramvaj ili autobus više neće biti moguća jer će kontrolori moći odabrati opciju onemogućavanja validacije karata.

Osim što će u ZET-u dobivati brojne informacije o broju pregledanih karata u svakom vozilu, o valjanim i nevaljanim kartama, izdanim kaznama i pregledanim tramvajima i autobusima, dobit će i informacije o kretanju kontrolora. Naime, na aplikaciji će biti interaktivna karta grada koja će u realnom vremenu imati pregled pokrivenosti kontrole karata u odnosu na prometne linije vozila. Sve ove informacije ZET-u bi trebale poslužiti da dobije jasnu sliku najfrekventnijih stajališta i ruta tramvaja i autobusa, koja bi im trebala poslužiti za uvođenje dodatnih linija i rasterećenje prijevoza.

Cijene karata ostat će iste.

 

“Razvit ćemo i portal na kojem će se moći nadoplatiti račun”

Iz odabrane tvrtke King ICT kažu da će svojim znanjem realizirati zahtjeve Grada, koji su definirani u dokumentaciji za nadmetanje.

- Uz mobilnu aplikaciju, razvit će se i portal putem kojeg će građani moći nadoplatiti račun bankovnim karticama, kupiti i produljiti postojeći pretplatnički kupon, pregledati svoje stanje računa i upravljati osobnim postavkama - istaknuo je Petar Karabatić iz King ICT-a.

Dodao je kako će projekt dovesti do smanjenja potrebe za postojećim prodajnim kanalima kao što je prodaja papirnatih karata.

 

Tagovi

Izdvajamo