UŽAS

ZET se suočio s neobičnim problemom: ‘Pogledajte ove uvjete, to je neljudski. Ne daj Bože zaraze‘

Nemogući su i nehigijenski uvjeti rada za djelatnike servisa, a za ovakvo stanje krivi su Uprava ZET-a i gradonačelnik, kaže Brnjas

Golublji izmet na platformi za servis ZET-a

 Screenshot

ZET trenutno ima prilično neobičan problem - s golubovima. Prema videu koji je 28. travnja snimio poznati zviždač Neven Brnjas, platforme koje radnici koriste za popravljanje gornjeg voda tramvaja pune su izmeta golubova, a na par mjesta su vidljive i stari ostatci mrtvih ptica.

Na videu su prikazane dvije platforme, iako ih u hangaru pogona Dubrava ima četiri. Uz stanje na platformama, snimljen je i izmet na podu i stropu hangara.

- Nemogući su i nehigijenski uvjeti rada za djelatnike servisa, ali smatram da je za ovakvo stanje striktno kriva Uprava ZET-a i gradonačelnik, kaže nam Brnjas.

Dražen Jović, predsjednik sindikata ZET-a rekao nam je da ne zna je li situacija trenutno riješena, ali je upoznat s ovim kontinuiranim problemom i godinama ukazuje na njega.

image

Golubovi se skupljaju na stropu hangara

Privatna Arhiva/

- Ne znam možete li zamisliti veličinu prostora, to su ogromni hangari koji moraju biti širom otvoreni radi ulaza i izlaza samih vozila, naravno da imamo problema s golubovima, vrapcima, mačkama, štakorima i miševima, kaže nam.

Tijekom godina se navodno dogovaralo korištenje jastrebova i sokola koji bi strašili golubove da ne ulaze unutra, ali problem su stvarali gornji vod i struja koji bi mogli ozlijediti životinje.

- Milijun puta smo kao Sindikat ukazali na to – od izmeta do uginuća ptica. Periodički s vremena na vrijeme taj se problem u većem ili manjem intenzitetu riješi. Znači, počisti se sve generalno, ali naravno treba pokušati naći rješenje koje će biti trajno, a ne privremeno, govori nam Jović.

Kaže nam kako bi trajno rješenje moralo uključiti popravak stakla, ugrađivanje vrata koja se automatski zatvaraju i postavljanje određenih uređaja ili šiljaka za zaštitu od golubova.

image
Ivana Nobilo/Cropix/Cropix

- Naravno, ne smije se događati da taj izmet ide po radnicima, ne daj Bože zaraze ili takvih problema. Ja sam imao prošle godine jednu čitavu akciju jer je na prenosnici izmeta bilo toliko da ga se moglo lopatom bacati, govori nam.

Još jedan element ovog problema je manjak izvršnih i pomoćnih radnika i čistačica, što otežava održavanje higijene svih radnih prostora.

- Nadamo se da ćemo to nakon reorganizacije riješiti. Na platformama su uvjeti pod visokim naponom, obučeni ljudi tamo moraju ići. Ne bi se trebao baš svatko gore penjati i ne može svatko doći do toga. Mora biti organizirano i trajno rješavanje problema, to je bit priče, zaključuje Jović.

Na manjak radnika osvrnuo se i predsjednik Sindikata vozača ZET-a, Anto Jelić. Vjeruje da će se uskoro zaposliti dovoljan broj čistačica koje će prostor detaljnije čistiti i održavati, budući da su trenutno unajmljeni vanjski suradnici koji dolaze na određeni vremenski period.

Prema njegovim saznanjima, platforme prikazane na videu su počišćene, ali tvrdi i da se ne koriste na redovnoj bazi.

- Platforma koja je prikazana se ne koristi, vidjeli ste i sami na videu da nije hodao nitko po tome. Firma koja je to čistila vjerojatno je iz tog razloga nju i preskočila, možda nisu obratili pozornost, a budući da im ju nitko nije skrenuo - onda to zapostavili, govori nam.

image
Screenshot/

Vjeruje da se situacija s vremenom poboljšala jer iako se pojavi pokoji golub, nema više jata. Nije siguran u trajno rješenje problema jer vrata moraju biti širom otvorena, budući da tramvaji često ulaze i izlaze.

- Nije higijena na nivou kojem bi trebalo biti, zaista je ispod toga, ali nije ni toliko dramatično da mi sad trebamo plakati zbog toga. Mi kao Sindikat činimo sve potrebno i vršimo pritisak, vodimo razgovore sa svima i stalno ukazujemo na te probleme, zaključio je Jelić.

image
Screenshot/

Poslali smo i upit ZET-u o čišćenju platformi, njihovom redovnom korištenju i opasnosti za zdravlje koje predstavljaju nakupine izmeta i ostatci mrtvih ptica.

Potvrdili su nam da se platforme sa snimke trenutno ne koriste za svakodnevne poslove servisnog održavanja i da na njima nitko od djelatnika servisa ne obavlja svoje radne zadaće.

Nadalje, navode da kao i ostale tvrtke koje obavljaju poslovne procese u velikim hangarima, imaju situacije s ptičjim izmetom jer su to prostori koji često moraju biti otvoreni zbog radnih procesa pa je teško u potpunosti onemogućiti ulazak ptica.

- Radimo na rješenju i planiramo ugraditi opremu kako bi se specijaliziranim ultrazvučnim uređajem onemogućio ulazak ptica, a na dijelu prostora gdje za to postoji tehnička mogućnost postavit će se fizičke prepreke i mreže, kao dodatno rješenje - zaključili su u odgovoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 00:30