VELIKA ŠKRTICA

ONI SU JEDINI HRVATSKI TRGOVCI KOJE JE ZAOBIŠLA PROPISANA PRAKSA ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA Sve im uvijek i bez greške prolazi...

Ilustracija
 Valentyn Ogirenko / REUTERS

Nevjerojatna je količina slučajnosti u vezi s domaćim teleoperaterima.

Došao tako jedan čitatelj Jutarnjeg prije dva tjedna u poslovnicu operatera čiji je dugogodišnji korisnik.

Tražio neki dobar mobitel s popustom.

Rekli mu da nemaju.

Poslali ga doma.

On raskinuo ugovor i prešao kod novog teleoperatera.

I odmah drugi dan “slučajno” dobio poziv od bivšeg telekoma.

“Dobar dan, gospodine, zovem vas iz naše novoosnovane službe za savjetovanje korisnika. Imate li malo vremena?” zapita gospođa, a on znatiželjno pristane na razgovor.

“Ma vidite, mi smo potpuno nova služba. S posebnim, gotovo pa tajnim ovlastima. I imamo velike popuste na mnoge naše proizvode. Biste li možda nešto od toga htjeli iskoristiti?” pristojno zausti, a čitatelj gotovo da ne povjeruje.

Evo - baš je jučer bio u njihovoj trgovini u centru grada.

Istekao mu dvogodišnji ugovor, a i mobitel se već raspada pa je ušao provjeriti može li uz produljenje ugovora dobiti kakav uređaj uz povoljne uvjete.

Dočekala ga neka fjakasta studentica.

Upisala u sustav njegov broj mobitela, provjerila tarifu, gurnula glavu pod pult pa stala vaditi uređaje na popustu.

Zbilja ne može reći da mu nisu svašta ponudili.

Za kunu može dobiti jedan zgodni Alcatel u kojem poruke može pisati u dva reda, tu je i Nokia koja se spaja na internet, u ponudi i jedan ultramoderni s querty tipkovnicom.

“Nemate baš ništa malo bolje na popustu? Neki smartphone, nešto modernije?” nesretno izusti, ali studentica nije impresionirana.

Želi li bolje, nek’ seli na šalter do, gdje za smartphone uzimaju bubreg, a za brži internet bit će potrebno ostaviti i dušu.

Sve dok se ne zainati pa promijeni teleoperatera.

U tom slučaju njegov će bivši telekom odmah osnovati novu službu pa ga dan nakon raskidanja ugovora “slučajno” nazvati.

“Želimo vam kao našem dugogodišnjem korisniku ponuditi popust na najnovije modele smartphonea”, govori mu ona ista gospođa u telefonsku slušalicu, ali on je zbunjen prekida.

“Ali ja sam baš jučer napustio vašu tvrtku. Bio sam u vašem centru, rekli su mi da nemaju nikakve popuste pa sam otišao u konkurenciju gdje su mi odmah “složili” dobru ponudu...”, naivno izgovara, a njegova sugovornica samo što ne zaplače.

“Vi više niste naš korisnik? Pa mi to nismo znali. Ma znate što, samo se vi nama vratite - dat ćemo vam i taj Samsung, i četiri gigabajta brži internet, novu tarifu i popust od dvije tisuće kuna”, u dahu izgovara dok živčano tipka po računalu.

Nevjerojatno - u telekomu se preobrazili brže nego buba u Kafkinoj pripovijetci.

Ispod pulta vade smartphone, otvaraju nove odjele, namještaju tarife i odobravaju popuste.

Jedini su to trgovci u Hrvatskoj koje je u potpunosti zaobišla inače do detalja propisana praksa Zakona o zaštiti potrošača, ona koja se odnosi na odobravanje popusta, sezonskih i drugih sniženja ili pak posebnih oblika prodaje.

Pod motom “sve-nam-baš-uvijek-i-bez-greške-prolazi”, jedina je to trgovina u kojoj vrijednosti artikala skaču i padaju spretnije i bolje nego Mozartove varijacije.

Što obično znači samo jedno: da ste ono što plaćate po redovnoj cijeni itekako preplatili.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 06:31