Mjerač gledanosti programa

Objavljeno: 12.07.2007

Sustav mjerenja gledanosti peoplemeter, koji televizijskim kućama donosi, ali i oduzima milijune kuna od marketinga, u Hrvatsku je stigao 2003. godine. Ipak, i danas je većini ljudi nejasno kako funkcionira taj, kako slovi, najprecizniji i najuspješniji način prikupljanja informacija o broju gledatelja TV programa.

Do prije četiri godine gledanost u Hrvatskoj mjerila se na puno banalniji, manje pouzdan i sporiji način - telefonskom anketom, iako su se svjetske TV postaje još od početka 80-ih prošlog stoljeća počele oslanjati na peoplemeter. Uvođenje modernog sustava mjerenja gledanosti preuzela je na sebe internacionalna grupacija AGB Nielsen Media Resarch, koja svoje usluge pruža u 30 zemalja na pet kontinenata, udruživši se u Hrvatskoj s nezavisnom domaćom agencijom za istraživanje tržišta Puls.

Nakon što su odredili uzorak televizijskih gledatelja koji je nacionalno reprezentativan, u 660 kućanstva diljem zemlje - naravno, na tajnim adresama - instalirali su 874 peoplemetra. Ti elektronski uređaji postavljeni su na svaki TV prijemnik. Sustav automatski prepoznaje i bilježi kanale koji se gledaju kada je televizor uključen, i to s tolikom preciznošću da su mjerenja u sekundama.

Odabrano kućanstvo s peoplemetrom dobiva i poseban daljinski upravljač, na kojem svaki član obitelji ima svoju tipku koju pritisne kada gleda TV program. Svake noći, točnije od 2 sata ujutro, centar za obradu preko telefonske veze povlači prikupljene podatke, koji se potom obrađuju. Već oko 8 sati ujutro programski čelnici dobivaju prve neslužbene podatke koji im stižu preko SMS poruka na mobitele. Istoga dana oko 11 sati stižu i službeni rezultati praćenja programa.

Analiza gledanosti koja se dobiva sustavom peoplemetra nevjerojatno je detaljna - osim što prati program iz minute u minutu, registrira i njegove prekide, pa tako oglašivači mogu vidjeti koliko je ljudi, potencijalnih klijenata, vidjelo njihovu reklamu. Takav sustav mjerenja omogućuje i informaciju o tome koja je dobna skupina pratila određeni program, muškarci ili žene, iz urbanih ili ruralnih područja, kojeg su stupnja obrazovanja...

Naravno, postoje i kritike i sumnje na račun peoplemetra, prije svega je li panel TV kućanstava dobro odabran i odražava li uistinu pravu sliku Hrvatske. No, kako je to trenutno jedini način mjerenja televizijske gledanosti, podaci AGB Nielsena kroje raspoređivanje marketinškog kolača.

Čak i jedan posto više, u sat vremena udarnog termina, ovisno, naravno, o ugovoru, može značiti zaradu od nekoliko destaka tisuća kuna za određenu televiziju, jer oglašivači plaćaju prema postocima gledanosti. A o kolikim je iznosima točno riječ, možda najbolje govori procjena da gledane domaće serije emitirane u prime timeu poput HTV-ova hita "Odmori se, zaslužio si" po epizodi znaju utržiti čak pola milijuna kuna od reklama.


Broj preporuka: 0

ARHIVA ČLANAKA

Ovaj zlatni retriver jednostavno nije mogao odoljeti svim iskušenjima koja su pred njega postavljena te je poput kruške pao na testu poslušnosti. Pogledajte urnebesan video!

hotrss

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen