Mjerač gledanosti programa

Objavljeno: 12.07.2007

Sustav mjerenja gledanosti peoplemeter, koji televizijskim kućama donosi, ali i oduzima milijune kuna od marketinga, u Hrvatsku je stigao 2003. godine. Ipak, i danas je većini ljudi nejasno kako funkcionira taj, kako slovi, najprecizniji i najuspješniji način prikupljanja informacija o broju gledatelja TV programa.

Do prije četiri godine gledanost u Hrvatskoj mjerila se na puno banalniji, manje pouzdan i sporiji način - telefonskom anketom, iako su se svjetske TV postaje još od početka 80-ih prošlog stoljeća počele oslanjati na peoplemeter. Uvođenje modernog sustava mjerenja gledanosti preuzela je na sebe internacionalna grupacija AGB Nielsen Media Resarch, koja svoje usluge pruža u 30 zemalja na pet kontinenata, udruživši se u Hrvatskoj s nezavisnom domaćom agencijom za istraživanje tržišta Puls.

Nakon što su odredili uzorak televizijskih gledatelja koji je nacionalno reprezentativan, u 660 kućanstva diljem zemlje - naravno, na tajnim adresama - instalirali su 874 peoplemetra. Ti elektronski uređaji postavljeni su na svaki TV prijemnik. Sustav automatski prepoznaje i bilježi kanale koji se gledaju kada je televizor uključen, i to s tolikom preciznošću da su mjerenja u sekundama.

Odabrano kućanstvo s peoplemetrom dobiva i poseban daljinski upravljač, na kojem svaki član obitelji ima svoju tipku koju pritisne kada gleda TV program. Svake noći, točnije od 2 sata ujutro, centar za obradu preko telefonske veze povlači prikupljene podatke, koji se potom obrađuju. Već oko 8 sati ujutro programski čelnici dobivaju prve neslužbene podatke koji im stižu preko SMS poruka na mobitele. Istoga dana oko 11 sati stižu i službeni rezultati praćenja programa.

Analiza gledanosti koja se dobiva sustavom peoplemetra nevjerojatno je detaljna - osim što prati program iz minute u minutu, registrira i njegove prekide, pa tako oglašivači mogu vidjeti koliko je ljudi, potencijalnih klijenata, vidjelo njihovu reklamu. Takav sustav mjerenja omogućuje i informaciju o tome koja je dobna skupina pratila određeni program, muškarci ili žene, iz urbanih ili ruralnih područja, kojeg su stupnja obrazovanja...

Naravno, postoje i kritike i sumnje na račun peoplemetra, prije svega je li panel TV kućanstava dobro odabran i odražava li uistinu pravu sliku Hrvatske. No, kako je to trenutno jedini način mjerenja televizijske gledanosti, podaci AGB Nielsena kroje raspoređivanje marketinškog kolača.

Čak i jedan posto više, u sat vremena udarnog termina, ovisno, naravno, o ugovoru, može značiti zaradu od nekoliko destaka tisuća kuna za određenu televiziju, jer oglašivači plaćaju prema postocima gledanosti. A o kolikim je iznosima točno riječ, možda najbolje govori procjena da gledane domaće serije emitirane u prime timeu poput HTV-ova hita "Odmori se, zaslužio si" po epizodi znaju utržiti čak pola milijuna kuna od reklama.


Broj preporuka: 0

ARHIVA ČLANAKA

Prije nego li su sami stali po svijetla reflektora i postali slavni njihovi su im slavni roditelji postavili dobre temelje za slavu. Pogledajte koje zvijezde najviše sliče svojim roditeljima.

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen