Ako je netko od europskih proizvođača poslao svog izaslanika u kineski Wuhu, kako bi ovaj, baš poput nas, uživo svjedočio velebnom International User Summitu 2025. grupacije Chery, jednog od najvećih proizvođača automobila u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta, čovjek se sigurno doma vratio s knedlom u grlu.
Ondje predstavljena tehnologija, među kojom i roboti koji dočekuju i razgovaraju s posjetiteljima, pa i vode konferencije za novinare, teško da bilo koga može ostaviti ravnodušnim. Isto vrijedi i za ondje izložene automobile, čija preciznost izrade, pa i kvaliteta korištenih materijala, pokazuje kako Kinezi ni na tom području više nisu druga liga, dok u digitalizaciji i elektrifikaciji pogona već drže primat. Uostalom, tome na našem tržištu odnedavno svjedoči brend Omoda & Jaecoo, s kojim grupacija Chery ima ozbiljne globalne planove. I to, čini se, sasvim opravdano.
Da je tako, pokazala je i Omoda 4, čije smo premijerno predstavljanje gledali iz prvih redova. Futuristički dizajniran SUV dugačak 4,4 metra, koji će se prema najavama u hrvatskim prodajnim salonima naći u jesen 2026., izgleda kao da je upravo pristigao iz SF filma. Očito skrojen po ukusu mlađe publike, ima karoseriju oštrih linija, agresivnu prednju masku i snažno nakošena svjetla, od kojih ona stražnja imaju grafiku munje i donose zanimljiv svjetlosni potpis.
Unutrašnjost je, pak, prilikom predstavljanja bila nedostupna za detaljniji pregled, no uočili smo kako prednjom armaturom dominira veliki, okomito postavljen zaslon multimedije, dok se ispred vozača nalazi mala digitalna instrumentna ploča. Zgodan detalj je prekidač za uključivanje motora, kakav se viđa u Lamborghinijevim modelima. Posao, međutim, nije gotov. U grupaciji Chery očito vjeruju da je više glava pametnije od jedne, pa su predstavnici Omode čak pozvali zainteresirane da svojim idejama i povratnim informacijama pomognu razvojnom timu prije nego što započne proizvodnja.
Motorizacija? Omoda 4 nudit će se u dvije pogonske izvedbe – hibridna će, prema najavama, imati sistemsku snagu od 205 kW (279 KS), stotku će hvatati za 8,1 sekundu, uz prosječnu potrošnju od svega 5,1 litru, dok će ona potpuno električna imati elektromotor snage 150 kW (200 KS), do 100 km/h stizati za još kraćih 7,9 sekundi i u prosjeku trošiti 16,5 kWh. U oba slučaja maksimalna brzina, sasvim sigurno elektronički ograničena, trebala bi iznositi 170 km/h.
Osim standardne, predstavljena je i sportski nastrojena izvedba Omoda 4 Ultra, s napadno žutom bojom karoserije, žutim kočnim čeljustima koje proviruju kroz alu naplatke od 19 cola, velikim stražnjim spojlerom, difuzorom i kućištima retrovizora izvedenima od plastike koja oponaša karbonska vlakna. Za pogon je ovdje zadužen već itekako poznati, napredni Super Hybrid System koji kombinira turbobenzinski motor 1.5 od 143 KS i elektromotor od 204 KS, što jamči da će i performanse pratiti napadni izgled izvedbe Ultra. Cijene, naravno, još nisu poznate, no Omoda 4 sigurno će biti povoljnija od Omode 5, koja se u našim salonima nudi od 23.990 eura.
Ukratko
Iako se dimenzije nisu komunicirale, futuristički dizajnirana Omoda 4 neslužbeno se u dužinu proteže na 4,4 metra, a modularna platforma grupacije Chery u ovom je slučaju međuosovinskog razmaka 2,7 metara. Kineski proizvođač na predstavljanju nije skrivao da ovim modelom cilja mlađu publiku
Dojam je da unutrašnjost nudi solidnu prostranost, kao i da su korišteni materijali, pa i sama izrada uzorite kvalitete. Niti prtljažnik, u koji smo uspjeli zaviriti tek na kratko, nije za baciti
Prednjom armaturom dominira veliki, okomito postavljen zaslon multimedije sa superbrzim operativnim sustavom Snapdragon, a zgodan detalj je prekidač za pokretanje motora
Uz standardnu, predstavljena je i sportska izvedba Omoda 4 Ultra, naoružana s velikim stražnjim spojlerom. Napredni hibridni pogon u ovom slučaju razvija sistemskih 224 KS
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....