
Ford Fiesta ST, kao i sve ostale verzije Fieste već su dugo ukinute a Ford Focus ST je sljedeći na redu za rezanje, kao uvod u potpuno ukidanje Focusa. Tako će ionako siromašna ponuda sportskih ST modela (Focus, Puma i Explorer u SAD-u) biti dodatno osakaćena, a oznake RS već nema duže vrijeme. Ona se, naime, posljednji put pojavila na prethodnoj generaciji Focusa RS, koji se prestao proizvoditi 2018. godine.
Unatoč smanjenju ponude trenutačnih sportskih modela, Ford ne planira potpuno ugasiti oznake ST i RS. Jan Herzog, Fordov šef marketinga za europske automobile, rekao je za Auto Express da bi tvrtka “voljela vidjeti ST ili RS varijantu” svojih potpuno električnih vozila. Herzog je bio jasan da još ništa nije potvrđeno, ali je rekao da će sportska verzija električne Pume Gen-E "definitivno doći", bilo u ovoj ili sljedećoj generaciji.
Puma Gen-E za sada je dostupna s jednim električnim motorom koji razvija 168 KS i 290 Nm. Litij-ionska baterija zadužena u stanju je spremiti 43 kWh energije (neto) što znači da je doseg s 376 kilometara po WLTP-u dosta skroman. Sportska inačica vjerojatno bi bila mnogo snažnija od toga, možda čak i snažnija od još aktualnog Focusa ST koji iz svojeg 2,3-litrenog motora razvija 280 KS.
Unatoč tome, sportska Puma Gen-E neće biti najsnažniji električni Ford u Europi. Ta titula će i dalje pripadati velikom SUV-u Mustangu Mach-E GT, koji razvija 487 KS iz svoja dva električna motora.
Ovo nije prvi put da je Ford nagovijestio kako će održati svoj odjel za sportska vozila na životu u eri električnih vozila. Prošle je godine Amko Leenarts, direktor dizajna Forda Europe, rekao za Autocar da “definitivno” postoji budućnost za brze Fordove.
Komentari
0