Monterey Car Week svake godine donosi spektakularne premijere, no ovog puta show je ukrao legendarni konstruktor Gordon Murray. Njegova tvrtka Gordon Murray Special Vehicles (GMSV) otkrila je dva potpuno nova V12 superautomobila, svaki zamišljen kao moderan hommage njegovom najpoznatijem djelu, legendarnom McLarenu F1.
Prvi, S1 LM, limitiran je na svega pet primjeraka, a nevjerojatna je činjenica da ih je svih pet otkupio jedan jedini kolekcionar. Drugi, Le Mans GTR, dolazi u seriji od 24 automobila i predstavlja suvremenu interpretaciju legendarnog F1 GTR Longtaila.
S1 LM je izravna poveznica s F1-icom i njezinim slavnim trijumfom u Le Mansu 1995. godine. Dizajnom se jasno nadovezuje na original, ali s vlastitim modernim stilom. Karoserija nosi prepoznatljive obrise F1, no s novim detaljima poput redizajniranih svjetala i sofisticiranih usisnika zraka.
Ispod stražnjeg poklopca nalazi se 4,3-litreni atmosferski V12 motor koji razvija "više od 700 KS", spojen s mjenjačem nastalim kombinacijom elemenata iz T50 i T50S modela. Ovjes je lakši i krući nego u T50, dok interijer nudi legendarni raspored sa sjedalom vozača u sredini.
Upravo zbog toga Murray naglašava kako odbija trend stvaranja "najbizarnijeg" izgleda nauštrb proporcija. Cilj je bio stvoriti automobil koji će i za 30 godina izgledati jednako skladno kao danas. Ne zna se tko je tajanstveni kolekcionar koji je kupio svih pet primjeraka.
Drugi novitet, Le Mans GTR, inspiriran je legendarnim trkaćim F1 GTR Longtailom, ali s dodirom drugih povijesnih trkaćih ikona poput Porschea 917 ili Matre-Simca MS660. Dizajniran za stazu, GTR nema ventilator s T50 modela i koristi izduženi rep za smanjenje otpora zraka te povećanje downforcea. Agresivni otvori i masivni usisnici jasno daju do znanja da je riječ o stroju za ozbiljnu upotrebu. Motor ostaje poznati 4-litreni V12 iz T50 sa 663 KS pri vrtoglavih 11.500 okretaja.
Proizvest će se svega 24 primjerka, a svaki će kupac imati mogućnost prilagodbe interijera s tri sjedala. Murray objašnjava da su "longtail" trkaći automobili uvijek bili savršena kombinacija aerodinamičke učinkovitosti i estetske ravnoteže, a njegov GTR nastavlja tu filozofiju uz suvremeni inženjering.
Ni za jedan od ovih novih modela nisu objavljene cijene, no sigurno je da se radi o milijunskim iznosima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....