
Novi Hondin eQuad je kompaktno električno dostavno vozilo dizajnirano da vozi biciklističkim stazama i probija se kroz gradske gužve. eQuad je prvenstveno namijenjen dostavi u urbanim sredinama, onom zadnjem ključnom dijelu puta gdje je fleksibilnost važnija od snage i upravo zato je prilagođen za vožnju po biciklističkim stazama. Ima izmjenjive baterije iz Hondina sustava Mobile Power Pack, koje se u sekundi mogu zamijeniti u servisnim hubovima, čime se eliminira potreba za dugim stajanjima i punjenjem.
Ono što ovom vozilu daje zanimljivu pozadinu jest činjenica da nastaje u istoj američkoj tvornici u Ohiju koja je donedavno proizvodila Hondin supersportski model, Acuru NSX. Tehnološki i proizvodno, to jamči visoke standarde, iako eQuad ide u potpuno drugom smjeru mobilnosti.
Model dolazi u dvije dimenzije. Manji je dug 3,4 metra, širok tek 1 metar i može prevesti do 145 kilograma tereta. Veći eQuad rasteže se na 3,65 metara duljine, širok je 2,1 metar i nosi čak 295 kilograma. Oba modela imaju maksimalnu brzinu od 20 km/h, a veći, kad je potpuno opterećen, može prijeći do 37 kilometara s jednim punjenjem.
Novi eQuad je mnogo više od običnog četverocikla na struju. Njegov digitalni sustav omogućuje bežične nadogradnje softvera i konstantnu povezanost s flotom. Operateri mogu u stvarnom vremenu pratiti status dostava, pozicije vozila, razinu baterije i još mnogo toga. Tu su i praktični elementi poput regenerativnog kočenja, automatske parkirne kočnice, prozračne kabine s UV-zaštitom, te mogućnost ugradnje keramičkog zatamnjenja za dodatnu udobnost.
Ovo je prvi model u sklopu nove poslovne strategije Honda Fastport, gdje se vozila ne prodaju, već iznajmljuju u formi takozvane usluge Fleet-as-a-Service. Cilj je omogućiti operaterima da imaju vlastitu flotu vozila uz niže troškove održavanja i bez potrebe za velikim početnim ulaganjima.
Serijska proizvodnja eQuada kreće ovog ljeta, a prvi primjerci bit će isporučeni krajem godine u SAD-u i Europi. Honda već razvija dodatna Fastport vozila.
Komentari
0