Na američkim cestama već desetljećima caruju pick-up vozila, kamioneti koji kombiniraju osobine teretnog, odnosno radnog vozila i osobnog automobila. Amerikanci ih očito obožavaju no uglavnom ne zbog toga što im trebaju takvi automobili. Naime, većina vlasnika ih koristi poput običnih automobila. Iako reklame prikazuju slike tegljenja prikolica, blatnjavih šumskih makadama i nezaustavljivosti moćnih terenskih pogona podaci pokazuju da se potencijal pick-up vozila rijetko iskorištava.
Istraživanje koje je provela analitička kuća Strategic Vision, na uzorku od 250 tisuća kupaca, otkriva da čak 90 posto vlasnika pickupova nikada ne koristi svoje vozilo za posao, vuču ili vožnju po terenu. Umjesto toga, gotovo 40 posto ispitanih priznaje da kamionet voze isključivo iz užitka barem jednom tjedno. Drugim riječima, vozila stvorena za težak rad postala su statusni simbol i način života u SAD-u unatoč tome što rijetko kome trebaju automobili takvog tipa..
Zanimljivo je da su veći pick-up kamioneti skloniji tome da budu korišteni za ono za što su primarno namijenjeni, dok vlasnici manjih modela poput Forda Mavericka ili električnog Riviana R1T, koji su bliži dimenzijama europskim modelima, kamionete doživljavaju više kao lifestyle vozila. S druge strane, među električnim pickupovima brojke iznenađuju. Čak 63,8 posto vozača električnih modela barem jednom mjesečno nešto prevozi u tovarnom prostoru, što je više nego kod vlasnika velikih benzinskih modela.
S druge strane, vuča prikolica ostaje rijetkost. Više od trećine vlasnika nikada ne koristi kuku, a tek 12 posto vozača teških kamioneta poput GMC Siere 2500 to radi redovito. To znači da jedan od deset pickupova na cesti uopće ne obavlja funkciju zbog koje je nastao.
No, prema istraživaču Alexanderu Edwardsu, razlog kupnje nije racionalan: „Vlasnici žele da vozilo odražava ono što žele biti - snažni, pouzdani i sposobni". Pickup, dakle, nije samo prijevozno sredstvo, nego i produžetak vlastitog ega.
Postoji i vrlo tamna strana tog trenda. Prema podacima američkog IIHS-a, vozila s visokim prednjim krajem, osobito pickupovi i veliki SUV-ovi, za 45 posto češće uzrokuju smrtne ishode u nesrećama s pješacima. Osim toga, dodatna masa vozila ne donosi veću sigurnost vozaču, ali znatno povećava rizik za druge sudionike u prometu.
Pickup je tako u SAD-u postao šminka: vozilo koje utjelovljuje snagu i rad, ali većinu vremena služi za prijevoz po gradskim ulicama, najčešće bez ijedne ogrebotine u tovarnom prostoru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....