Jaguarova ambiciozna, ali kontroverzna kampanja rebrandinga iz studenog prošle godine godine opet je pod reflektorima, i to zahvaljujući američkom predsjedniku Donaldu Trumpu. Na svojoj platformi Truth Social, Trump je kampanju opisao kao "glupu" i "ozbiljno woke", proglasivši je potpunim promašajem. I dok Jaguar pokušava redefinirati svoj identitet električnu marku za bogate, Trump je odlučio podsjetiti na sve ono što je, po njegovu mišljenju, pošlo po zlu.
Kampanja o kojoj je riječ bila je neobična, nije prikazivala automobile, već je umjesto toga naglasak stavila na poruke raznolikosti, umjetnosti i nove vizije luksuza prikazujući ljude neobičnog izgleda i odjeće. No takav pristup, očito, nije naišao na razumijevanje većine javnosti koja je oštro napala kapanju. Njima se sada pridružio i Trump: "Tko želi kupiti Jaguar nakon što vidi tu sramotnu reklamu?", zapitao se Trump u svojoj objavi, aludirajući na pad ugleda i nedavni odlazak dosadašnjeg izvršnog direktora Jaguara Adriana Mardella.
Iako iz JLR-a nije stigla službena potvrda da je ta kampanja ili rebranding bio razlog odlaska Mardella, tajming je zanimljiv. Mardell odlazi nakon 35 godina u tvrtki, a zamjenjuje ga PB Balaji, dosadašnji financijski direktor Tata Grupe, Jaguarova vlasnika. Balaji dolazi s 32 godine iskustva u industriji i, unatoč imidžu "računovođe", ima i inženjersko obrazovanje iz strojarstva.
Mardellov mandat obilježila je stabilizacija poslovanja nakon pandemije i najbolji financijski rezultati JLR-a u posljednjih nekoliko godina. No, ostaje zabilježeno da je upravo on nadgledao i odobrio najkontroverzniji potez Jaguara u novijoj povijesti, odmak od tradicionalne publike i pokušaj ulaska u novu sferu luksuza, modernizma i elektrifikacije.
Jaguar se već neko vrijeme priprema za tranziciju prema isključivo električnoj ponudi i višem premium segmentu. Koncepti koji su uslijedili nakon kritizirane kampanje pokazali su veliku hrabrost, no ostaje otvoreno pitanje: može li se brend s tako snažnim naslijeđem transformirati a da neizgubi vlastiti identitet?
Trumpovi komentari sigurno će dodatno zapaliti rasprave o smjeru u kojem ide Jaguar. A za novog šefa PB Balajija izazovi tek počinju, mora vratiti povjerenje, pomiriti tradicionaliste s vizijom budućnosti i dokazati da je smjer u kojem ide tvrtka ispravan, ili ga modificirati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....