‘SRAMOTNA REKLAMA‘

‘Kasno pali‘, ali je li u pravu? Trump napao woke kampanju Jaguara

Više od osam mjeseci nakon što je Jaguar pokušao redefinirati svoj imidž, američki predsjednik odlučio se napasti tvrtku

Reklama Jaguara

 Jaguar/Screenshot
Više od osam mjeseci nakon što je Jaguar pokušao redefinirati svoj imidž, američki predsjednik odlučio se napasti tvrtku

Jaguarova ambiciozna, ali kontroverzna kampanja rebrandinga iz studenog prošle godine godine opet je pod reflektorima, i to zahvaljujući američkom predsjedniku Donaldu Trumpu. Na svojoj platformi Truth Social, Trump je kampanju opisao kao "glupu" i "ozbiljno woke", proglasivši je potpunim promašajem. I dok Jaguar pokušava redefinirati svoj identitet električnu marku za bogate, Trump je odlučio podsjetiti na sve ono što je, po njegovu mišljenju, pošlo po zlu.

image

Donald Trump

Brendan SMIALOWSKI/AFP

Kampanja o kojoj je riječ bila je neobična, nije prikazivala automobile, već je umjesto toga naglasak stavila na poruke raznolikosti, umjetnosti i nove vizije luksuza prikazujući ljude neobičnog izgleda i odjeće. No takav pristup, očito, nije naišao na razumijevanje većine javnosti koja je oštro napala kapanju. Njima se sada pridružio i Trump: "Tko želi kupiti Jaguar nakon što vidi tu sramotnu reklamu?", zapitao se Trump u svojoj objavi, aludirajući na pad ugleda i nedavni odlazak dosadašnjeg izvršnog direktora Jaguara Adriana Mardella.

Iako iz JLR-a nije stigla službena potvrda da je ta kampanja ili rebranding bio razlog odlaska Mardella, tajming je zanimljiv. Mardell odlazi nakon 35 godina u tvrtki, a zamjenjuje ga PB Balaji, dosadašnji financijski direktor Tata Grupe, Jaguarova vlasnika. Balaji dolazi s 32 godine iskustva u industriji i, unatoč imidžu "računovođe", ima i inženjersko obrazovanje iz strojarstva.

image

Adrian Mardell

Profimedia

Mardellov mandat obilježila je stabilizacija poslovanja nakon pandemije i najbolji financijski rezultati JLR-a u posljednjih nekoliko godina. No, ostaje zabilježeno da je upravo on nadgledao i odobrio najkontroverzniji potez Jaguara u novijoj povijesti, odmak od tradicionalne publike i pokušaj ulaska u novu sferu luksuza, modernizma i elektrifikacije.

image

Jaguar, ilustracija

Jaguar

Jaguar se već neko vrijeme priprema za tranziciju prema isključivo električnoj ponudi i višem premium segmentu. Koncepti koji su uslijedili nakon kritizirane kampanje pokazali su veliku hrabrost, no ostaje otvoreno pitanje: može li se brend s tako snažnim naslijeđem transformirati a da neizgubi vlastiti identitet?

image

Jaguar Type 00

Jaguar

Trumpovi komentari sigurno će dodatno zapaliti rasprave o smjeru u kojem ide Jaguar. A za novog šefa PB Balajija izazovi tek počinju, mora vratiti povjerenje, pomiriti tradicionaliste s vizijom budućnosti i dokazati da je smjer u kojem ide tvrtka ispravan, ili ga modificirati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 08:32