Jaguar je spreman zakoračiti u svijet električnih ultraluksuznih automobila s nečim što najavljuje kao svoju najambiciozniju električnu kreaciju, modelom koji, barem zasad, naziva Type 00. No, i prije službenog predstavljanja, ova studija je već izazvala buru komentara svojim dizajnom i marketinškom kampanjom. I to ne prestaje, jer sada su kritičari Jaguara dobili još jedan povod za napad. Naime, na videu snimljenom u Španjolskoj, čini se da električni Jaguar proizvodi zvuk V8 motora.
YouTube kanal NCars objavio je snimku u kojoj se dva kamuflirana prototipa Jaguara Type 00 voze zavojitim planinskim cestama. Unatoč gustoj maskirnoj foliji, uočeni su novi naplatci i karoserijski detalji koji upućuju na napredniju fazu razvoja. No ono što je pokrenulo raspravu nije dizajn, već zvuk. Iako to na samoj snimci nije baš jasno, autor videa tvrdi da jasno čuje brundanje V8 motora, iako se navodno radi o potpuno električnim vozilima.
Mnogima se čini da Jaguarov prototip koristi sintetski V8 efekt kako bi pobudio emocije koje su nekoć izazivali modeli poput F-Type R ili F-Pace SVR. S obzirom na to da je i Porsche najavio nešto slično za električni Cayenne, čini se da automobilska industrija otvara novo poglavlje, ono u kojem se emocionalna povezanost sa zvukom motora više ne temelji na mehanici, već na elektronici.
Jaguar ne skriva da novi model cilja visoko. Serijska izvedba trebala bi imati čak 1000 KS i doseg od 692 kilometra prema WLTP-u, čime jasno ulazi u arenu s Teslinim Modelom S Plaid, barem po specifikacijama. Prema riječima Martina Limperta, globalnog šefa marke Range Rover, filozofija vozila temelji se na "pretjerivanju u svemu", pa zašto ne i u akustici?
Ono što je sigurno jest da Jaguar igra na kartu šoka i raskida s prošlošću. Nova era Jaguara trebala bi započeti do kraja 2025., dok se prve isporuke očekuju 2026. ili početkom 2027. godine. No, hoće li publika prihvatiti električni Jaguar s "umjetnim duhom" V8 motora ili će to zvučati kao prevara u ušima purista, ostaje za vidjeti. U svakom slučaju, ako je cilj bio privući pozornost uspjeli su.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....