Europsko tržište automobila u kolovozu je zabilježilo rast od 5 posto s ukupno 790.000 novih registracija, ali najveći dobitnici nisu bili domaći proizvođači. Umjesto njih, kineske marke ostvarile su ogroman skok, prodaja im je narasla za 121 posto u odnosu na prošlu godinu, dosegnuvši čak 43.500 automobila. Time su kumulativno nadmašile i velikane poput Audija s 41.300 prodanih vozila i Renaulta s 37.800.
Iako se brojka odnosi na 40 različitih proizvođača, čak 84 posto ukupne prodaje otpada na pet najjačih imena: MG, BYD, Jaecoo, Omoda i Leapmotor. Posebno se ističe MG, koji je prodao više automobila nego Tesla ili Fiat, dok je BYD prestigao Suzuki i Jeep. Jaecoo i Omoda također su ostvarili iznenađujuće dobre brojke, nadmašivši Alfu Romeo i Mitsubishi. To jasno pokazuje kako kineske marke više nisu egzotični gosti na europskom tržištu, nego ozbiljni konkurenti.
Rast dolazi u trenutku kada električna vozila u Europi bilježe rekordan udio od 20,2 posto tržišta, uz rast prodaje od 27 posto u odnosu na prošlu godinu. Međutim, analitičari upozoravaju da brojke ne otkrivaju cijelu priču. Potražnja je koncentrirana u određenim zemljama, dok drugdje, kao i u Hrvatskoj, električni auti još uvijek nailaze na otpor.
Puno je važniji podatak da su kineske marke jednako uspješne i u segmentu plug-in hibrida. Ovdje ih ne pogađaju visoke carine, pa su u kolovozu prodale više od 11.000 plug-in hibirda, u usporedbi sa samo 779 godinu ranije. BYD se tako probio na osmo mjesto među najuspješnijim "plug-in hibridnim brendovima", a modeli BYD Seal U, Jaecoo J7 i MG HS ušli su među deset najprodavanijih hibrida.
Unatoč rastu kineskih marki, top-lista ukupno najprodavanijih modela u Europi još uvijek ne odražava tu promjenu. Volkswagen T-Roc bio je najprodavaniji model, slijedi ga Dacia Sandero, a treće mjesto zauzeo je Toyota Yaris Cross. Tesla Model Y i dalje vodi među električnim automobilima, ali uz pad od 37 posto u odnosu na prošlu godinu.
Kineski prodor ipak mijenja dinamiku europskog tržišta. Uz konkurentne cijene, sve bogatiju ponudu i sve bolju percepciju kod kupaca, kineske marke polako uklanjaju posljednje barijere koje su ih prije sprječavale da ozbiljnije ugroze europske proizvođače. Kako analitičar Felipe Munoz ističe, europski potrošači sada "pozitivno reagiraju na konkurentnu ponudu iz Kine" i čini se da je taj proces tek počeo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....