ISTRAŽIVANJE

Kraj dominacije: Tesla više nije prvi izbor za vozače električnih auta, najlošije je na najvećem tržištu

U izvješću se navodi da je pad popularnosti vidljiv na gotovo svim ključnim tržištima, a posebno zabrinjavajuća situacija je u Kini

Tesla, ilustracija

 ADEK BERRY/AFP
U izvješću se navodi da je pad popularnosti vidljiv na gotovo svim ključnim tržištima, a posebno zabrinjavajuća situacija je u Kini

Tesla je godinama bila sinonim za električne automobile. Zahvaljujući inovacijama, jakom marketingu i osebujnom, ali karizmatičnom vodstvu Elona Muska, tvrtka je dominirala tržištem električnih vozila. No čini se da ta čarolija polako blijedi.

Prema najnovijem globalnom istraživanju švicarske banke UBS, Tesla više nije prvi izbor za većinu kupaca koji planiraju prijeći na električni pogon. Broj onih koji je percipiraju kao najpoželjniji električni brend pao je s 23 posto u 2022. godini na samo 18 posto u 2024.

U izvješću se navodi da je pad vidljiv na gotovo svim ključnim tržištima, a posebno zabrinjavajuća situacija je u Kini, koja je najveće i najbrže rastuće tržište električnih vozila. Tamo je Tesla pala sa 30 na samo 14 posto udjela po preferencijama kupaca, što je manje od polovice nekadašnje vrijednosti. No ni zapadne zemlje nisu iznimka. U Sjedinjenim Američkim Državama, Teslinoj rodnoj i donedavno najjačoj bazi, privlačnost brenda pala je s 38 na 29 posto. U Europi se sličan trend nastavlja, "popularnost" im je pala s 20 na 15 posto.

image

Tesla, ilustracija

ADEK BERRY/AFP

Pad Tesline dominacije poklopio se s usponom kineskih proizvođača poput BYD-a, Geelyja i sve ambicioznijeg Xiaomija. Njihova vozila postaju sve naprednija, bolje opremljena i najvažnije - povoljnija. U travnju 2025. BYD je po prvi put prestigao Teslu u prodaji električnih automobila u Europi. S 7231 prodanih primjeraka i rastom od 169 posto u odnosu na godinu ranije, BYD je pokazao da zna igrati i na europskom terenu. U istom razdoblju, Teslina prodaja pala je za 49 posto - na 7165 vozila.

Analitičari UBS-a upozoravaju da Tesla više ne prednjači ni u tehnologiji. Iako je i dalje u vrhu po dosegu baterija i mreži punionica, konkurenti brzo sustižu. Softverski sustavi, autonomna vožnja i integracija s pametnim uređajima više nisu Tesline ekskluzive. Kineski proizvođači ulažu u istraživanje i razvoj, a europske marke poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa sve više prilagođavaju električne modele lokalnim ukusima i potrebama.

image

Elon Musk

Jim WATSON/AFP

Još jedan važan faktor pada Tesline popularnosti, osobito u Europi i SAD-u, jest sve kontroverzniji imidž Elona Muska. UBS otvoreno navodi kako je percepcija Tesle u Europskoj uniji narušena upravo zbog Muskove javne prisutnosti. Njegove objave na društvenim mrežama, politički komentari te povezanost s Trumpom, nisu dobro sjeli europskim kupcima.

UBS navodi da brend još ima snažno prisustvo, ali više nije dominantan niti u percepciji niti na tržištu. Ako ne želi završiti kao nekadašnji pioniri koji su ignorirali konkurenciju i promjene u navikama potrošača, Tesla mora reagirati - i to brzo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. srpanj 2025 21:42