KRAJ ZA GLASINE

Mercedes odlučno demantira: Neće biti BMW motora u našim automobilima

Spekulacije su govorile o tome da Mercedes pregovara s BMW-om o kupnji dvolitrenog turbobenzinca (B48), ponajprije za kompakte

Mercedes, ilustracija

 Alexandra BEIER/AFP
Spekulacije su govorile o tome da Mercedes pregovara s BMW-om o kupnji dvolitrenog turbobenzinca (B48), ponajprije za kompakte

Nakon glasina o povijesnom dogovoru između dva najveća njemačka proizvođača, koje su se proširile u medijima diljem svijeta, Mercedes-Benz je na IAA Mobility sajmu u Münchenu jasno zaključio čitavu temu. Markus Schäfer, član uprave i glavni direktor za tehnologiju, demantirao je bilo kakvu mogućnost da bi u budućnosti Mercedes koristio BMW-ove pogonske sklopove.

Spekulacije su govorile o tome da Mercedes pregovara s BMW-om o kupnji dvolitrenog turbobenzinca (B48), ponajprije za kompaktnu klasu te plug-in hibridne izvedbe C- i E-klase. Takav dogovor trebao je smanjiti troškove razvoja i olakšati ispunjavanje sve strožih normi poput Euro 7. No Schäfer je odbacio nagađanja: "To nije istina. Razvili smo vlastitu obitelj modularnih motora, FAME, koja pokriva sve obujme i već sada ispunjava EU7, China 7 i američke regulative".

image

Mercedes, ilustracija

Mercedes

FAME (Family of Modular Engines), uveden prije četiri godine, uključuje četverocilindarske, šesterocilindarske, V8 i V12 motore. Unatoč elektrifikaciji, Mercedes ih vidi kao važan dio ponude. Schäfer je potvrdio da je novi snažni V8 pred dovršetkom te da će i V12 ostati u paleti. "Nastavit ćemo nuditi i V8 i V12. Imamo kompletan, interni i dugoročno održiv program motora", naglasio je.

U medijima se spominjalo da bi od 2027. manji Mercedesovi motori, poput 1,5-litrenog turbobenzinca razvijenog s partnerom Geelyjem (Horse Powertrain), mogli biti zamijenjeni BMW-ovim rješenjem. No službenih potvrda nije bilo ni iz Stuttgarta ni iz Münchena. Najnovija izjava čini se kao konačan odgovor: Mercedes nema namjeru temeljnu komponentu vlastitog identiteta prepustiti konkurenciji.

Demantij dolazi u trenutku kada marka intenzivno gura elektrifikaciju, ali ne odustaje od motora s unutarnjim izgaranjem. Primjer je novi CLA koji uz električnu verziju zadržava i benzinske opcije, kao i GLC koji će se nuditi s obje tehnologije po sličnim cijenama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 18:13