Hiljadarka iz Lidla

Na testu Honda CB 1000 SP: Kinezi joj ne mogu konkurirati ni cijenom. O kvalitetama da i ne govorimo

Svoj najjači naked, s četverocilindrašem od 157 KS iz starog Firebladea, Japanci nude za 11.990 eura. U čemu je kvaka?

Honda CB 1000 Hornet SP

Svoj najjači naked, s četverocilindrašem od 157 KS iz starog Firebladea, Japanci nude za 11.990 eura. U čemu je kvaka?

Nakon što se prije dvije godine vratila s dvocilindarskim CB 500 i CB 750, Honda je obitelj Hornet za novu sezonu proširila supernakedom CB 1000 Hornet. I lako ju je prepoznati po oštrim linijama i minijaturnom novom svjetlu umjesto prijašnjeg okruglog.

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Prebacujemo nogu preko sjedala na niskih 81 centimetara od tla, kao da sjedamo na broj-dva manji CB 500 ili CB 750. Premda teži 212 kilograma s punim spremnikom, lako je manevrirati po parkiralištu i pri manjim brzinama. Sjedi se prilično uspravno, s blago povijenim, ali ne i zgrčenim nogama, lagano oslonjeni na široki upravljač. Ručica spojke je nježna, a pregledna digitalna instrumentna ploča lako se čita i na suncu.

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Pokrećemo prilagođeni četverocilindraš iz CBR 1000 RR Firebladea (2017.), koji u izdanju SP pri 11.000 okretaja razvija 157 KS, samo pet manje od Suzukija GSX-R 1000 iz 2001. Stoga ne čudi što kontrola propinjanja na stražnji kotač radi prekovremeno u prva tri stupnja. Četverocilindraš je, međutim, stvoren za vožnju gradskim ulicama i krstarenje otvorenom cestom, a ne trkaćom stazom, pa već u niskim okretajima povuče snažno i bez oklijevanja.

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Kraći su, naime, stupnjevi u mjenjaču (osim prvog i šestog), a više od četiri petine najvećeg okretnog momenta – 107 Nm pri 9000 okretaja – dostupno je već pri 4000 okretaja. Pritom se i lijepo čuje, pogotovo nakon što motor prodiše punim plućima na 5700 okretaja. U prosjeku troši prihvatljivih 6,5 litara, što znači da s jednim spremnikom (17 litara) prevali pristojnih 260 kilometara.

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Pritom je čudesno okretna. Zasluga je to prije svega kratkog osovinskog razmaka, ali i novog, krućeg dvostrukog okvira od čeličnih cijevi s gotovo idealnim rasporedom težine (51:49%), kao i uže stražnje gume (180 umjesto 190). Nevjerojatno lako mijenja smjer, bez trunke borbe s prednjim krajem, i lakoćom se naginje u zavoju, pa se s pravom zapitate što je sa stabilnošću pri visokim brzinama... Ništa. Mirna je kao svijeća i pri krajnjih 230 km/h.

image

Honda CB 1000 Hornet SP

To vozaču ulijeva povjerenje, baš kao i sjajne kočnice – sprijeda četveroklipna kliješta Brembo Stylema, straga Nissin. Isto vrijedi za Showinu prednju vilicu i Ohlinsov stražnji amortizer TTX36. Dio je to opreme SP, baš kao i quickshifter, blipper, kontrola kočenja motorom...

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Čak i u skupljem izdanju SP, CB 1000 Hornet stoji još uvijek prihvatljivih 13.960 eura, što je malo više od najvećeg suparnika – običnog Suzukija GSX-S 1000 (152 KS) za 13.490 eura, a puno manje od Yamahe MT-10 (166 KS) za 17.599 eura ili BMW-a S 1000 R (170 KS) za 17.809 eura. U običnom izdanju CB 1000 Hornet jeftinija je gotovo 2000 eura i stoji svega 11.990 eura, čemu uspijeva konkurirati još samo Kawasaki Z900 za 11.100 eura, ali sa samo 125 KS.

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Tehnički podaci: Honda CB 1000 SP

Motor 4 cilindra, redni, hlađen tekućinom Obujam 1000 ccm Provrt i hod 76 x 55 mm Snaga 116 kW/157 KS pri 11.000 o/min Okr. moment 107 Nm pri 9000 o/min Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos lanac Okvir dvostruki, od čeličnih profila Ovjes sprijeda upside-down vilica (41 mm) hoda 11,8 cm, straga monoamortizer hoda 13,9 cm Kočnice sprijeda 2x disk od 310 mm s radijalnim 4-klipnim kliještima, straga disk 240 mm s 1-klipnim kliještima Gume 120/70 ZR17 i 180/55 ZR17 Spremnik goriva 17 litara Osovinski razmak 145,5 cm Visina sjedala 81 cm Težina (pun) 212 kg Cijena 13.960 €

image

Honda CB 1000 Hornet SP

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 09:42