Nakon što se u studenom ove godine ugasi proizvodnja Focusa u Europi, Ford priprema odgovor na prazninu koju ostavlja jedan od njihovih najpoznatijih i najprodavanijih modela. No nasljednik će se znatno promijeniti. Umjesto klasičnog kompaktnog hatchbacka, u igru ulazi kompaktni SUV-crossover, čija se premijera očekuje 2027. godine.
Trend je jasan. Kupci već godinama sve manje traže kompaktne hatchback modele i karavane, a sve više gravitiraju SUV-ovima i crossoverima. Proizvođači su na to odgovorili ukidanjem tradicionalnih modela i širenjem ponude povišenih vozila. Ford, koji je prije dvadeset godina prodavao milijune Focusa diljem svijeta, danas se okreće formuli koja donosi veću potražnju i bolju zaradu.
Novi model neće zamijeniti Kugu, već će se proizvoditi paralelno u španjolskoj tvornici i dijeliti ključne komponente s postojećim modelom. Time će se smanjiti troškovi razvoja, a kupcima ponuditi alternativa koja će po veličini i cijeni konkurirati Hyundaiju Tucsonu, Kiji Sportage i Volkswagen Tiguanu. U planu su hibridne i potpuno električne izvedbe, čime Ford želi pokriti što širi raspon kupaca i zadržati relevantnost u Europi.
Još se ne zna na kojoj će se platformi temeljiti, no nagađa se da bi mogao koristiti C2 arhitekturu, istu onu na kojoj su nastali Bronco Sport, Maverick i odlazeći Focus. Premda je riječ o pomalo zastarjeloj osnovi, Ford bi je mogao iskoristiti kako bi ponudio automobil s konkurentnom cijenom.
Za Ford Europe riječ je o ključnom projektu. Nakon gubitka Fieste, Mondea i Focusa, a uz sve snažniji pritisak korejskih i njemačkih konkurenata, novi SUV-crossover trebao bi vratiti dio tržišnog udjela i ponuditi dizajn i vozne karakteristike koje će podsjetiti na zlatne dane marke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....