AKTUALNO

Potvrđen nasljednik Fiata Punta! Stiže 2023. godine i koristit će platformu PSA Grupe!

Odsutnost Punta osjeća se od 2018. godine kada je posljednji primjerak sišao s proizvodne linije
Fiat Punto (3 vrata)
 Fiat

Stellantis je tijekom prezentacije najavio kako će 2023. Fiat predstaviti novi model B-segmenta zasnovan na zajedničkoj platformi kompanije. Najavljeni model trebao bi zamijeniti Punta nakon godina ‘tišine‘, čime se Fiat vraća u popularni segment gradskih ‘mališana‘.

Izraz ‘zajednička platforma‘ označava CMP (Common Modular Platform), koju već koriste različiti modeli poput Peugeota 208 i 2008, Opela Corse i Mokke, Citroena C4 i DS-a, te njihove električne izvedbe. Sljedeće godine CMP bi trebao dobiti ažuriranje koje će koristiti budući modeli, uključujući i nasljednika Fiata Punta.

image
Fiat Punto (5 vrata)
Fiat

Fiatov supermini trebao bi koristiti blagi hibridni (ili čak potpuno hibridni) pogon, a električna izvedba stiže 2024. godine, u isto vrijeme kad Lancia planira predstaviti nasljednika Ypsilona koji će se također ponuditi u hibridnom i električnom obliku.

image
Fiat Punto Sporting
Fiat

Što se tiče prodajnih uspjeha u A i B segmentima, Fiat je oduvijek bio uspješan. Panda i 500 ostaju najprodavaniji gradski automobili u Europi, iako su prve generacije predstavljene davne 2007., odnosno 2011. godine. Odsutnost Punta osjeća se od 2018. godine kada je posljednji primjerak sišao s proizvodne linije.

image
Fiat Punto (3 vrata)
Fiat

Prvu generaciju Punta dizajnirao je Giorgetto Giugiaro 1993. godine, kojom je zamijenjen voljeni Uno. On je bio dostupan u izvedbama s dvoja vrata (Cabrio), troja vrata i petero vrata (Hatchback). S više od 3,4 milijuna prodanih primjeraka Fiat je postigao ogroman uspjeh.

image
Fiat Punto (5 vrata)
Fiat

Drugom generacijom 1999. godine usvojen je oštriji dizajn koji je trajao do 2004. godine, a uz pomoć facelifta prodano je ukupno 2,96 primjeraka. Najbolje izvedbe bile su Sporting i HGT s troja vrata.

image
Fiat Punto Evo Sport
Fiat

Posljednja generacija predstavljena je 2005. godine, koju je ponovno razvio Giorgetto Giugiaro, a njome je usvojen ‘zreliji‘ dizajn koji uključuje zaobljena prednja svjetla inspirirana Maseratijevim modelima. Visoko pozicionirana stražnja svjetla su zadržana. Svoj ‘život‘ treća generacija je započela kao Grande Punto, a kasnije je preimenovan u Punto Evo, i zatim u Punto posljednjim redizajnima.

Treća generacija koristila je istu malu platformu GM-Fiata, koja se u to vrijeme nalazila i u Opelu Corsi D i E. Dva modela opet će dijeliti platforme, no ovaj puta to će biti CMP arhitektura koja stiže iz bivše konkurente PSA Grupe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 04:29