DOBRA I LOŠA VIJEST

Povratak omiljenog ‘zvrka‘: Novi 500 Hybrid je otvorio vrata i novom benzinskom Abarthu, ali samo s tri cilindra

Razlog je jednostavan: aktualni Abarth 500e prodaje se izuzetno slabo na svim ključnim europskim tržištima

Abarth 695 Tributo Special Edition, ilustracija

 Abarth
Razlog je jednostavan: aktualni Abarth 500e prodaje se izuzetno slabo na svim ključnim europskim tržištima

Fiatova odluka da preuredi električni 500e u novi 500 Hybrid nenamjerno je otvorila još jedna vrata, ona prema povratku Abartha s motorima s unutarnjim izgaranjem. Iako se vrh tvrtke u Torinu još nedavno klelo da je budućnost sportskog brenda isključivo električna, praksa ih je brzo prizvala na zemlju. Razlog je jednostavan: aktualni Abarth 500e prodaje se izuzetno slabo, i to ne samo u Italiji, nego na svim ključnim europskim tržištima.

image

Abarth 500e

Abarth

Prema više izvora iz industrije, prodaja 500e navodno je toliko ispod očekivanja da su pojedini dileri u Njemačkoj i Francuskoj početkom godine nudili i do 20 posto popusta samo kako bi se oslobodili zaliha. Analitičari JATO Dynamicsa u svojim kvartalnim pregledima navode da je potražnja za električnim sportskim modelima u A-segmentu gotovo nepostojeća, a Abarth 500e se često nalazi među najsporije prodavanim EV modelima u segmentu. Čak je i sam brend u više navrata interno priznao da je interes "frustrirajuće nizak", osobito u usporedbi s prijašnjim benzinskim Abarthima, koji su godinama imali kultnu sljedbu kupaca.

U tom kontekstu nije čudno što je izvršni direktor Fiata i Abartha, Gaetano Thorel, sada spremniji govoriti o povratku benzinskog Abartha. U razgovoru za AutoExpress otvoreno priznaje da kupci, uključujući i vjerne članove Abarth kluba, i dalje žele motor koji "diše", vibrira i bruji kao nekad. Električni 500e, iako objektivno brz, jednostavno ne nudi onaj mehanički karakter na kojem je Abarth izgradio identitet.

image

Abarth 500e

Abarth

Tehnički izazovi, međutim, neće biti jednostavni. Fiat 500e ima platformu projektiranu za električni pogon, ali s novim 500 Hybridom već je prilagođena i za 1,0-litreni Firefly motor. To otvara prostor za sportski derivat, premda je već jasno da se legendarni 1,4 T-Jet neće moći ugraditi, jer platforma ga jednostavno ne može primiti. No u Abarthu tvrde da će "pokušati izvući maksimum iz Fireflya", možda kroz blagu hibridizaciju ili klasično mehaničko tuniranje.

Povratak benzinskog Abartha nije pitanje nostalgije, nego tržišne nužde. Električni Abarth 500e trebao je postati simbol nove ere brenda, ali umjesto toga postao je upozorenje da kupci jednostavno ne žele električne sportske male automobile.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 22:33