
Škoda je napravila potpuno neočekivani potez te svoj najveći karavan pretvorila u pick-up kamionet. I to ne bilo kakav, već auto koji ima klizna vrata, ugrađene nosače za bicikle i misiju proslaviti 130 godina postojanja marke koju su 1895. osnovali Václav Laurin i Václav Klement.
Projekt nosi naziv Škoda L&K 130, a temelji se na aktualnom Superbu Combi s plug-in hibridnim pogonom. No, pogledate li ga s boka ili straga teško ćete ga prepoznat, jer je iz temelja izmijenjen. Stražnji dio karoserije je potpuno redizajniran kako bi vozilo postalo pick-up. Idejni i izvedbeni autori su učenici Škoda Auto strukovne škole, koji su pod vodstvom tvorničkih inženjera razvili i izradili već deseti po redu „Student Car“, konceptni automobil koji demonstrira kreativnost i tehničku spretnost mladih talenata.
Uklanjanjem standardnih B- i C-nosača te preoblikovanjem stražnjeg dijela karoserije nastao je otvoreni prostor s platformom koja se pomiče i služi za transport bicikala. Na prilagođenim vodilicama nalaze se dvije biciklističke okomite pozicije pod kutom od 35 stupnjeva, koje omogućuju da se bicikli smjeste unutar teretnog prostora, čak i kad je stražnji poklopac zatvoren.
Treći bicikl može se montirati na krov. Ipak, najviše pažnje privlače klizna bočna vrata s desne strane, koja se najprije otvaraju prema van, a zatim kližu unatrag.
Unutrašnjost je također doživjela drastične izmjene. Stražnja klupa nestala je kako bi se napravio prostor za jedno stražnje sjedalo, rashladni pretinac i mobilni audio sustav. Dodano je i novo stražnje staklo, koje se estetski nadovezuje na modificirani karoserijski oblik.
U kokpitu se ističe dodatni tablet zaslon koji prikazuje sliku s kamere straga te radio-odašiljač za komunikaciju, čime vozilo poprima elemente mobilnog kontrolnog centra.
Cijeli projekt krase i zlatni, crveni, bijeli i crni detalji, boje koje su preuzete iz povijesnog logotipa Laurin & Klement. Upravo se taj znak nalazi na maski vozila, umjesto uobičajenog natpisa Škoda. Rad na ovom neobičnom vozilu trajao je više od 2.000 sati.
Ako se pitate koji je smisao svih ovih nosača za bicikle, radio odašiljača i ostale opreme, sve će biti jasnije ako kažemo da će automobil javnosti biti premijerno prikazan tijekom 112. izdanja Tour de Francea, s kojim Škoda surađuje već više od 20 godina i dobavlja službene automobile za utrku. Kao i kod prethodnih studentskih projekata, serijska proizvodnja nije planirana.
Komentari
0