PREMIJERA

Škoda Superb kao pickup? Ne, nije photoshop, Česi su stvarno napravili ovaj automobil

Uklanjanjem standardnih B- i C-nosača te preoblikovanjem stražnjeg dijela nastao je otvoreni prostor s platformom koja se pomiče

Škoda L&K 130

Uklanjanjem standardnih B- i C-nosača te preoblikovanjem stražnjeg dijela nastao je otvoreni prostor s platformom koja se pomiče

Škoda je napravila potpuno neočekivani potez te svoj najveći karavan pretvorila u pick-up kamionet. I to ne bilo kakav, već auto koji ima klizna vrata, ugrađene nosače za bicikle i misiju proslaviti 130 godina postojanja marke koju su 1895. osnovali Václav Laurin i Václav Klement.

image

Škoda L&K 130

Projekt nosi naziv Škoda L&K 130, a temelji se na aktualnom Superbu Combi s plug-in hibridnim pogonom. No, pogledate li ga s boka ili straga teško ćete ga prepoznat, jer je iz temelja izmijenjen. Stražnji dio karoserije je potpuno redizajniran kako bi vozilo postalo pick-up. Idejni i izvedbeni autori su učenici Škoda Auto strukovne škole, koji su pod vodstvom tvorničkih inženjera razvili i izradili već deseti po redu „Student Car“, konceptni automobil koji demonstrira kreativnost i tehničku spretnost mladih talenata.

image

Škoda L&K 130

Uklanjanjem standardnih B- i C-nosača te preoblikovanjem stražnjeg dijela karoserije nastao je otvoreni prostor s platformom koja se pomiče i služi za transport bicikala. Na prilagođenim vodilicama nalaze se dvije biciklističke okomite pozicije pod kutom od 35 stupnjeva, koje omogućuju da se bicikli smjeste unutar teretnog prostora, čak i kad je stražnji poklopac zatvoren.

image

Škoda L&K 130

Treći bicikl može se montirati na krov. Ipak, najviše pažnje privlače klizna bočna vrata s desne strane, koja se najprije otvaraju prema van, a zatim kližu unatrag.

image

Škoda L&K 130

Unutrašnjost je također doživjela drastične izmjene. Stražnja klupa nestala je kako bi se napravio prostor za jedno stražnje sjedalo, rashladni pretinac i mobilni audio sustav. Dodano je i novo stražnje staklo, koje se estetski nadovezuje na modificirani karoserijski oblik.

image

Škoda L&K 130

U kokpitu se ističe dodatni tablet zaslon koji prikazuje sliku s kamere straga te radio-odašiljač za komunikaciju, čime vozilo poprima elemente mobilnog kontrolnog centra.

image

Škoda L&K 130

Cijeli projekt krase i zlatni, crveni, bijeli i crni detalji, boje koje su preuzete iz povijesnog logotipa Laurin & Klement. Upravo se taj znak nalazi na maski vozila, umjesto uobičajenog natpisa Škoda. Rad na ovom neobičnom vozilu trajao je više od 2.000 sati.

image

Škoda L&K 130

Ako se pitate koji je smisao svih ovih nosača za bicikle, radio odašiljača i ostale opreme, sve će biti jasnije ako kažemo da će automobil javnosti biti premijerno prikazan tijekom 112. izdanja Tour de Francea, s kojim Škoda surađuje već više od 20 godina i dobavlja službene automobile za utrku. Kao i kod prethodnih studentskih projekata, serijska proizvodnja nije planirana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 03:09