Kineske marke u Europi više nisu egzotika. Statistike za 2025. pokazuju da se njihov proboj pretvara u ozbiljan tržišni pomak. Prema podacima Dataforcea koje prenosi Reuters, do kraja listopada u Europi je prodano 621.920 kineskih automobila, što predstavlja rast od čak 93 posto u odnosu na prošlu godinu. Time udio kineskih proizvođača skače s prijašnjih 3 na 5,6 posto tržišta u području koje obuhvaća EU, Ujedinjeno Kraljevstvo, Norvešku, Island i Švicarsku.
Apsolutni pobjednik je MG, koji je od siječnja do listopada isporučio više od 250.000 vozila i time učvrstio status najprodavanijeg kineskog brenda u Europi. Slijedi BYD s više od 137.000 prodanih automobila, dok se iza njih drže Chery (86.000) i Geely (53.000).
Podaci potvrđuju ono što se već mjesecima osjeća u praksi, to da kineski proizvođači preuzimaju prostor koji europske marke teško brane, prije svega zahvaljujući agresivnim cijenama, bogatoj opremi i sve kvalitetnijim automobilima. MG je tako postao svojevrsni "narodni hit" u više zemalja, dok BYD nastavlja širiti portfelj i ulaziti u segmente u kojima europski modeli teško konkuriraju.
Kineski proizvođači ove godine snažno rastu u nizu europskih zemalja, ali rezultati se dramatično razlikuju od tržišta do tržišta. Najbolji tempo bilježe Španjolska, gdje MG i BYD ruše rekorde i ulaze među najprodavanije električne modele, te Ujedinjeno Kraljevstvo, gdje je MG već etabliran kao ozbiljan top-10 brend. Snažan zamah vidi se i u Italiji, posebice u segmentu povoljnijih SUV-ova, dok Francuska i dalje pruža otpor kineskim markama, iako MG postupno osvaja kupce zahvaljujući agresivnim cijenama.
Norveška, tržište s gotovo 100 posto udjela električnih auta, pokazuje zasićenje. Kineski brendovi ondje stagniraju ili padaju zbog jake konkurencije europskih marki i Hyundaija. U Njemačkoj, najvećem europskom tržištu, rast je iznenađujuće slab, a kupci ostaju vjerni domaćim markama, a nestanak subvencija dodatno je zakočio prodaju BYD-a, Nija i Xpenga. Nizozemska, jedna od najzanimljivijih zemalja za EV tržište, također ostaje iza europskog prosjeka.I u Hrvatskoj, situacija je znatno umjerenija. Kineski brendovi napreduju, ali ne uspijevaju pratiti europski prosjek prodajnog udjela.
Ukupno gledano, kineski brendovi u Europi rastu gotovo dvostruko, no slika je daleko od ujednačene, od tržišta koja pucaju po šavovima od potražnje do onih koja i dalje ostaju gotovo neosvojiva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....