DOBRA VIJEST

To se traži: Entuzijasti slavite, Hyundai oživljava benzinski i30 N

Novi i30 N bi trebao zadržati motor s unutarnjim izgaranjem, ali uz električnu asistenciju koja omogućuje niže emisije

Biviši europski Hyundai i30 N

 Hyundai
Novi i30 N bi trebao zadržati motor s unutarnjim izgaranjem, ali uz električnu asistenciju koja omogućuje niže emisije

Iz Hyundaija bi nam uskoro mogla doći dolazi vijest koja će sigurno obradovati sve ljubitelje sportskih auta i vožnje. Prema informacijama iz britanskog Autocara i izjavama samog proizvođača, i30 N nije gotova priča, nego privremeno prekinuto poglavlje koje bi se uskoro moglo nastaviti.

Prvi i30 N predstavljen je 2017. godine i vrlo brzo si je osigurao kultni status. Bio je to automobil s izrazito sportskim karakterom, sirovim zvukom i fokusom na vozača koji je istodobno mogao biti i odličan "svakodnevni model". Redizajn iz 2020. dodatno ga je izbrusio, no 2024. Hyundai je najavio povlačenje klasičnih N modela s europskog tržišta, uz obrazloženje da je fokus prebačen na električne sportske modele.

image

Biviši europski Hyundai i30 N

Hyundai

Ipak, i30 N nikada u potpunosti nije nestao. Na tržištima poput Australije i Novog Zelanda nastavio je živjeti uz manja ažuriranja, a sada se čini da se povratak u Europu ozbiljno razmatra. Razlog je jednostavan, naime Hyundai N ne želi potpuno odustati od benzinskog sportskog auta, ali mora igrati po novim pravilima.

Ključ povratka leži u hibridnom pogonu. Iz Hyundaija otvoreno poručuju da će N divizija do 2030. predstaviti sedam novih modela s različitim vrstama pogona, uključujući benzinske, hibridne i električne. Drugim riječima, više nije fokus samo na struju, već se razvijaju i drugi pogoni. Novi i30 N trebao bi tako zadržati motor s unutarnjim izgaranjem, ali uz električnu asistenciju koja omogućuje niže emisije i bolju prilagodbu europskim normama.

image

Biviši europski Hyundai i30 N

Hyundai

Iako tehnički detalji još nisu potvrđeni, realno je očekivati kraj dosadašnjeg dvolitrenog turbobenzinca s 280 KS. Umjesto toga, spominje se snažni 1,5-litreni turbo u kombinaciji s ozbiljnijim hibridnim sustavom ili potpuno nova pogonska kombinacija razvijana paralelno s drugim sportskim projektima marke. Ručni mjenjač vjerojatno odlazi u povijest, uz fokus na automatik s dvostrukom spojkom.

Treća generacija i30 na tržištu je još od 2016. i već je dvaput osvježena, no špijunske fotografije maskiranih prototipa sugeriraju i treći redizajn kojim bi se model održao relevantnim još nekoliko godina. Taj redizajnirani i30 trebao bi stići krajem 2026. ili početkom 2027. godine, upravo u trenutku kad bi i30 N mogao ponovno zakoračiti na europsku scenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 11:20