Toyota je predstavila devetu generaciju Hiluxa, jednog od najpoznatijih pick-upova na svijetu. Novi model donosi potpuno novi dizajn, moderniziranu kabinu i širu ponudu pogona: od dizelskih i benzinskih motora, preko blagog hibrida, pa sve do potpuno električne verzije. U planu je varijanta na vodik, najavljena za 2028. godinu.
Dizajn je, prema riječima Toyote, inspiriran "Cyber Sumo" filozofijom. Prednji dio izgleda agresivnije nego ikad, s tankim LED svjetlima, velikom šesterokutnom maskom i naglašenim odbojnicima. Električna izvedba prepoznatljiva je po zatvorenoj prednjoj maski bez klasičnih otvora za zrak. Stražnji kraj sada ima izraženije linije, nova LED svjetla i integrirane bočne stepenice u odbojniku su detalj preuzet iz američkih pick-upova.
Novi Hilux vozi se na unaprijeđenoj šasiji s rebrastim okvirom koja donosi bolju torzijsku čvrstoću i sigurnost. Toyota je zadržala ovisni stražnji ovjes s lisnatim oprugama, ali ga je dodatno poboljšala za bolju udobnost i stabilnost pri vuči. Novi električni servo-upravljač standardan je u zapadnoeuropskim verzijama, dok će istočnoeuropska tržišta izvan EU zadržati klasični hidraulični sustav.
U kabini Hilux donosi ogroman iskorak. Dizajn je inspiriran Land Cruiserom, s 12,3-inčnim digitalnim instrumentima i jednako velikim središnjim zaslonom. Toyota, poznata po praktičnosti, zadržala je fizičke tipke za klimatizaciju i funkcije pogona na sve kotače, a dodani su i brojni pretinci, primjerice dva pretinca za rukavice te držači čaša integrirani u ploču s armaturama.
Ponuda pogona odražava Toyotinu strategiju "više puteva prema dekarbonizaciji". Najzastupljeniji će biti 2,8-litreni turbodiesel s blagim hibridnim sustavom koji ima 204 KS i 500 Nm. Benzinski 2,7-litreni motor namijenjen je tržištima izvan EU s jeftinijim cijenama goriva.
Najveća novost je Hilux BEV, električni pick-up s dva motora ukupne snage 196 KS i baterijom od 59,2 kWh, što osigurava do 240 kilometara dosega (WLTP). Električna verzija može vući do 1600 kilograma i nositi 715 kilograma tereta, dok dizelske izvedbe zadržavaju maksimalnu vuču od 3500 kilograma i nosivost do jedne tone.
Toyota već priprema i Hilux FCEV na gorive ćelije, koji će koristiti sličnu tehnologiju kao BMW-ov iX5 Hydrogen. Time će Hilux postati prvi pick-up koji kombinira četiri pogonska koncepta - benzinski, dizelski, električni i vodikov.
Sigurnosni sustavi su u skladu s Toyotinim najnovijim standardima: Toyota Safety Sense sada uključuje Emergency Driving Stop System, Safe Exit Assist, nadzor vozača i sustav automatskog kočenja pri niskim brzinama.
Prodaja u Europi počinje u prosincu 2025. godine. Cijene još nisu potvrđene, no očekuje se da će električna verzija biti najskuplja opcija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....