SVJETSKA PREMIJERA

Ulaznica u svijet Ferrarija: Ovo je Amalfi, nasljednik Rome sa snažnim V8 motorom bez elektrifikacije

Srce modela ostaje dobro poznati 3,9-litreni twin-turbo V8, sada sa 640 KS, 20 više nego u Romi, dok okretni moment iznosi 760 Nm

Ferrari Amalfi

 Ferrari
Srce modela ostaje dobro poznati 3,9-litreni twin-turbo V8, sada sa 640 KS, 20 više nego u Romi, dok okretni moment iznosi 760 Nm

Nasljednik popularnog Ferrarija Roma je stigao. Novi coupe s četvero sjedala, nazvan Amalfi, nije revolucionaran, ali je temeljita evolucija. S novim licem, luksuznijom kabinom i prepoznatljivim V8 motorom, Amalfi donosi novi život osnovnom modelu Ferrarija.

Vizualno, Amalfi zadržava siluetu Rome, s istim dugim nosom, izraženim bokovima i fluidnim linijama. No detalji su ti koji ga jasno izdvajaju. Sprijeda dominira prednji dio u stilu nosa morskog psa s crnom trakom između tankih LED svjetala, slično kao u modelima SF90 i 12Cilindri. Straga ostaju četiri svjetla, sada vizualno povezana crnim umetkom, dok je aktivni spojler elegantno integriran u čistu formu karoserije.

image

Ferrari Amalfi

Ferrari

Kabina pak donosi najvažniju promjenu - povratak fizičkih tipki. Nakon godina frustracija s dodirnim površinama na volanu, Ferrari je poslušao kupce. Tipke su se vratile, a tipka za start je napravljena od titana i smještena s lijeve strane, uz volan. Unutrašnjost je kombinacija luksuza i tehnologije, s najnovijim infotainmentom, sofisticiranom ambijentalnom rasvjetom i poznatim dvostrukim rasporedom kokpita za vozača i suvozača.

image

Ferrari Amalfi

Ferrari

Srce modela ostaje dobro poznati 3,9-litreni twin-turbo V8, sada sa 640 KS, 20 više nego u Romi, dok okretni moment iznosi impresivnih 760 Nm. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Performanse su očekivano brutalne: Amalfi do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, a najveća brzina iznosi 320 km/h.

image

Ferrari Amalfi

Ferrari

Ferrari navodi da je dodatna snaga rezultat lakših bregastih vratila, unaprijeđene obrade motora, poboljšane kalibracije turbopunjača i niže viskoznosti ulja. Ključna novost je napredni sustav upravljanja turbopunjačima, koji omogućuje precizno i neovisno upravljanje svakim od njih do 171.000 okretaja u minuti. Ova upravljačka jedinica za turbo već se koristi u modelima poput Purosanguea i 296 GTB.

image

Ferrari Amalfi

Ferrari

Vožnju unapređuje i niz sofisticiranih sustava. Tu su ‘brake-by-wire‘ kočioni sustav, prilagodljiv aktivni spojler s 110 kg potiska pri 250 km/h, te elektronička nadzorna jedinica Side Slip Control 6.1, koja usklađuje sve parametre vozila kako bi maksimalno poboljšala prianjanje, bilo na cesti ili stazi.

image

Ferrari Amalfi

Ferrari

Amalfi dolazi s bogatim paketom sustava za pomoć vozaču. Tu su adaptivni tempomat, automatsko kočenje u nuždi, nadzor mrtvog kuta, pomoć pri zadržavanju trake...

No sve to je diskretno integrirano. Cijena još nije objavljena, ali jasno je da će biti osjetno viša od cijene Rome, koja je zaključila karijeru s cijenom od oko 240.000 eura za osnovnu izvedbu.

S obzirom na nove tehnologije i pozicioniranje modela, očekuje se da će Amalfi startati bliže granici od 300.000 eura. Stiže i kabriolet, jer već je zaštićeno ime "Amalfi Spider", pa je samo pitanje vremena kad će i ta verzija ugledati svjetlo dana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 17:03