NOVA IDEJA

Veliki povratak: Britanski proizvođač sportskih automobila će uskrsnuti iz mrtvih uz pomoć struje

Novi šef Paul Abercrombie najavljuje da će više informacija objaviti početkom sljedeće godine

TVR Griffith

 TVR
Novi šef Paul Abercrombie najavljuje da će više informacija objaviti početkom sljedeće godine

Britanska sportska marka TVR navikla je na povratke iz mrtvih jednako često kao i na skandale, kašnjenja i neispunjena obećanja. No sada bi priča napokon mogla dobiti novi zaplet. Tvrtka Charge Holdings, poznata po električnim konverzijama klasika poput restomod Mustanga iz 2022., preuzela je prava na ime TVR. To otvara vrata još jednom pokušaju da se oživi Griffith, koncept koji je posljednji put prikazan 2022., ali se unatoč velikom interesu nikada nije probio do proizvodne trake.

Charge Holdings planira nastaviti razvoj tog automobila, ali uz ključnu promjenu. Umjesto najavljenog 5,0-litrenog V8 s 500 KS, Griffith bi trebao koristiti elektrificirani pogonski sklop. Detalji nisu poznati, no novi vlasnici naglašavaju da žele zadržati duh TVR-a. odnosno napraviti lagan, brutalan i maksimalno vozački sportski automobil. Prema izjavama za britanske medije, projekt je dio višefazne reorganizacije, čiji je cilj vratiti marku u život i konačno ispuniti davno zadana obećanja.

image

TVR Griffith

TVR

Ono što je zasad jasno jest da električni ili hibridni Griffith ima veće šanse za preživljavanje od originalnog koncepta. Les Edgar, koji je 2013. kupio TVR, godinama je najavljivao povratak marke uz pomoć Gordona Murraya i njegove platforme iStream, no proizvodnja je redovito odgađana. Čak je i tvornica u Ebbw Valeu u Walesu ostala prazna, a naručitelji, koji su uplatili predujmove, počeli su gubiti strpljenje. Charge Holdings preuzima naslijeđene obveze, no još nije jasno hoće li zadržati staru arhitekturu automobila ili krenuti iznova.

Izjave uprave nagovještavaju oprezni optimizam. Novi šef Paul Abercrombie najavljuje da će više informacija objaviti početkom sljedeće godine, a cilj je potvrditi da će Griffith u nekom obliku doista stići do kupaca. Električni pogon čini ovaj plan realističnijim, osobito uz današnje zahtjeve homologacije i emisijskih standarda, no pitanje je hoće li tradicionalni obožavatelji TVR-a prihvatiti takav zaokret.

image

TVR Griffith

TVR

Od 90-ih, kada je pod oligarhom Nikolajem Smolenskim marka naglo izgubila financijsku stabilnost, preko čestih promjena vlasnika i niza neuspjelih poslovnih planova, TVR nikada nije uspio prijeći iz faze entuzijastičnog kaosa u održivu tvrtku. Projekti su se gasili brže nego što su nastajali, proizvodnja je stajala mjesecima, a dugovi su se gomilali. Les Edgar je 2013. pokušao vratiti marku u život uz pomoć Gordona Murraya i obećane iStream tehnologije, no birokracija, nedostatak kapitala i nedovoljna industrijska infrastruktura učinili su svoje. Zato današnji pokušaj oživljavanja dolazi s dozom opreza jer povijest je pokazala da je TVR uvijek imao duha, ali rijetko realne temelje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 08:10