STELOVIT RAST

A tek su krenuli: Proizvođač mobitela je već proizveo 500.000 automobila i nadmašio Teslu

Podaci s kineskog tržišta pokazuju da je u listopadu prodao gotovo 50.000 automobila, čime je nadmašio čak i Teslu

Jubilarni 500.000-ti Xiaomijev auto

 Xiaomi
Podaci s kineskog tržišta pokazuju da je u listopadu prodao gotovo 50.000 automobila, čime je nadmašio čak i Teslu

Kineski tehnološki div Xiaomi, nekoć poznat isključivo po pametnim telefonima i gadgetima, ostvario je važnu prekretnicu. Tvornice marke Xiaomi Auto do sada su proizvele 500.000 automobila. Impresivno je da je do toga došlo u manje od dvije godine od početka serijske proizvodnje.

Jubilarni primjerak je zeleni YU7, električni SUV koji s limuzinom SU7 čini trenutačno vrlo skroman, ali iznimno uspješan portfelj marke. Xiaomi Auto službeno je osnovan 2021., a prvi SU7 sišao je s trake krajem 2023. godine. Od tada tvrtka bilježi eksplozivan rast, ponajprije zahvaljujući snažnoj domaćoj potražnji i vrlo agresivnoj strategiji cijena.

image

Xiaomi YU7

Xiaomi

Xiaomi je u samo nekoliko kvartala postao jedan od najbrže rastućih proizvođača električnih vozila u Kini. Podaci s kineskog tržišta pokazuju da je u listopadu prodao gotovo 50.000 automobila, čime je nadmašio čak i Teslu. Ključ uspjeha su moderni električni pogoni, visoka razina digitalizacije te mogućnost integracije uređaja i servisa iz Xiaomijevog ekosustava, što kupci u Kini očito vrlo cijene.

YU7, model koji je obilježio ovu prekretnicu, tržišno je pozicioniran kao električni SUV srednje klase, a SU7 je sportski nastrojena limuzina koja je od početka privukla veliki interes zahvaljujući performansama i cijenama osjetno nižima od premium konkurencije. Oba modela koriste Xiaomijevu novu platformu i napredne baterijske sustave, uključujući domaće razvijene softverske module za autonomnu vožnju.

image

Xiaomi YU7

Xiaomi

Ambicije tu ne staju. Xiaomi je već potvrdio da 2027. planira ulazak na europsko tržište, gdje će se natjecati s etabliranim brendovima i sve snažnijom konkurencijom kineskih proizvođača. Europski ulazak bit će veliki test, ne samo za tehnologiju, nego i za percepciju marke izvan matičnog tržišta.

500.000 automobila tako nije samo simbol brzog rasta, nego i najava da Xiaomi ozbiljno računa na globalnu automobilsku pozornicu. Ako se trenutačni tempo rasta nastavi, tvrtka bi u sljedećih nekoliko godina mogla postati jedan od ključnih svjetskih igrača u električnoj mobilnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 16:05