Changan i CATL lansirali električnu limuzinu s baterijom koja se mijenja brže nego što natočite gorivo, uz cijenu od oko 20.000 eura i doseg veći od 500 kilometara
U kineskim gradovima, gdje električni taksiji već dominiraju prometom, nova tehnologija obećava revolucionirati način na koji punimo električna vozila.
Kineski proizvođač automobila Changan predstavio je Oshan 520, električnu limuzinu posebno dizajniranu za taksi usluge, koji koristi inovativnu tehnologiju zamjene baterija razvijenu u suradnji s CATL-om, najvećim svjetskim proizvođačem baterija za električna vozila.
Oshan 520 opremljen je zamjenjivim baterijama "Choco-SEB", koje se mogu zamijeniti za potpuno napunjene u samo 100 sekundi na specijaliziranim stanicama. Ova brzina nadmašuje tradicionalne metode punjenja i čak je brža od točenja punog spremnika goriva u konvencionalnim automobilima. Za vozače taksija, kojima je vrijeme punjenja ključno, ova tehnologija omogućuje minimalne prekide u radu i maksimalnu učinkovitost.
CATL planira do kraja godine izgraditi 1.000 stanica za zamjenu baterija u 31 kineskom gradu, uključujući i Chongqing, gdje već postoje 34 takve stanice. Svaka stanica može obaviti do 822 zamjene baterija dnevno, što omogućuje visoku propusnost i minimalno čekanje za korisnike.
Oshan 520 dolazi s baterijom kapaciteta 56 kWh, pružajući doseg do 515 km po kineskom CLTC ciklusu mjerenja koji je prilično optimističan, što je više nego dovoljno za dnevne potrebe većine vozača taksija. Početna cijena vozila iznosi oko 166.890 juana (oko 20.400 eura).
Osim Changana, i drugi kineski proizvođači automobila, poput GAC-a, Cheryja, Nio-a, SAIC-a, FAW-a i BAIC-a, surađuju s CATL-om na implementaciji zamjenjivih baterija u svoje modele. To znači da će sve više vozila biti kompatibilno s ovom tehnologijom, čime se povećava praktičnost za korisnike i privlačnost električnih automobila.
Iako su izazovi poput standardizacije baterija i infrastrukture još uvijek prisutni, kineska vlada i industrija snažno podržavaju ovu tehnologiju kao ključnu komponentu buduće mobilnosti. S obzirom na brzinu, učinkovitost i ekološke prednosti, zamjena baterija mogla bi postati standard u električnom prijevozu u Kini vrlo skoro.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....