Xiaomi, globalno poznat po pametnim telefonima, do 2027. planira ozbiljno zakoračiti na europsko tržište električnih automobila i time izravno izazvati Teslu i BYD. Samo dvije godine nakon što je proizveo svoj prvi automobil, kineski gigant već ima dva uspješna modela, električnu limuzinu SU7 i SUV YU7 – koji su osvojili domaće kupce i kritičare, a sada ciljaju na širenje prema zapadu.
Predsjednik Xiaomija Lu Weibing potvrdio je tijekom posljednje konferencije za ulagače da je Europa sljedeći korak u globalnoj strategiji. Tvrtka očekuje da će njezina automobilska divizija postati profitabilna već u drugoj polovici 2025., što je impresivan tempo rasta s obzirom na to da je u drugom tromjesečju ove godine isporučeno više od 81.000 vozila, a u prvih šest mjeseci ukupno 157.000. Potražnja u Kini toliko je snažna da neki kupci čekaju i dulje od godinu dana na isporuku, što pokazuje koliko je interes za marku porastao.
Iako još uvijek posluje s gubicima, u posljednjem kvartalu iznosili su oko 300 milijuna juana, odnosno oko 36 milijuna eura, Xiaomi vjeruje da će ubrzana proizvodnja i povećana prodaja u Europi osigurati pozitivan rezultat. Osim toga, tvrtka paralelno razvija novi europski istraživačko-razvojni centar, a u projekt su uključeni bivši stručnjaci BMW-a te inženjeri iz Formule 1, poput Rudolfa Dittricha, koji je radio za Williams i Sauber, te Dušana Šaraca i Jannisa Hellwiga, obojicu s iskustvom u BMW-u.
Još nije poznato koji će model prvi stići na europske ceste, no očekuje se da će to biti SU7 ili YU7, dok je u pripremi i veliki SUV YU9. Taj će model koristiti tehnologiju produženog dosega s 1,5-litrenim turbomotorom u kombinaciji s dva elektromotora, što bi mu moglo dati dodatnu prednost na tržištima gdje električni auti još nisu tako dobro prihvaćeni.
Ako Xiaomi ostvari zacrtane planove, europsko tržište električnih vozila postat će još dinamičnije, a Tesla i BYD dobit će ozbiljnu konkurenciju iz svijeta potrošačke elektronike koja očito planira dugoročno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....