XIAOMI

Kineski tehnološki div planira europsku ofenzivu: Tesla i BYD dobivaju ozbiljnu konkurenciju

Predsjednik Xiaomija Lu Weibing potvrdio je tijekom posljednje konferencije za ulagače da je Europa sljedeći korak u globalnoj strategiji

Xiaomi YU7 2025.

 Xiaomi
Predsjednik Xiaomija Lu Weibing potvrdio je tijekom posljednje konferencije za ulagače da je Europa sljedeći korak u globalnoj strategiji


Xiaomi, globalno poznat po pametnim telefonima, do 2027. planira ozbiljno zakoračiti na europsko tržište električnih automobila i time izravno izazvati Teslu i BYD. Samo dvije godine nakon što je proizveo svoj prvi automobil, kineski gigant već ima dva uspješna modela, električnu limuzinu SU7 i SUV YU7 – koji su osvojili domaće kupce i kritičare, a sada ciljaju na širenje prema zapadu.

image

Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi

Predsjednik Xiaomija Lu Weibing potvrdio je tijekom posljednje konferencije za ulagače da je Europa sljedeći korak u globalnoj strategiji. Tvrtka očekuje da će njezina automobilska divizija postati profitabilna već u drugoj polovici 2025., što je impresivan tempo rasta s obzirom na to da je u drugom tromjesečju ove godine isporučeno više od 81.000 vozila, a u prvih šest mjeseci ukupno 157.000. Potražnja u Kini toliko je snažna da neki kupci čekaju i dulje od godinu dana na isporuku, što pokazuje koliko je interes za marku porastao.

image

Xiaomi YU7

Xiaomi

Iako još uvijek posluje s gubicima, u posljednjem kvartalu iznosili su oko 300 milijuna juana, odnosno oko 36 milijuna eura, Xiaomi vjeruje da će ubrzana proizvodnja i povećana prodaja u Europi osigurati pozitivan rezultat. Osim toga, tvrtka paralelno razvija novi europski istraživačko-razvojni centar, a u projekt su uključeni bivši stručnjaci BMW-a te inženjeri iz Formule 1, poput Rudolfa Dittricha, koji je radio za Williams i Sauber, te Dušana Šaraca i Jannisa Hellwiga, obojicu s iskustvom u BMW-u.

Još nije poznato koji će model prvi stići na europske ceste, no očekuje se da će to biti SU7 ili YU7, dok je u pripremi i veliki SUV YU9. Taj će model koristiti tehnologiju produženog dosega s 1,5-litrenim turbomotorom u kombinaciji s dva elektromotora, što bi mu moglo dati dodatnu prednost na tržištima gdje električni auti još nisu tako dobro prihvaćeni.

image

Xiaomi SU7 Ultra

HECTOR RETAMAL/AFP

Ako Xiaomi ostvari zacrtane planove, europsko tržište električnih vozila postat će još dinamičnije, a Tesla i BYD dobit će ozbiljnu konkurenciju iz svijeta potrošačke elektronike koja očito planira dugoročno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 06:30