Xpeng, kineski proizvođač električnih automobila poznat po futurističkim vizijama mobilnosti, posljednjih desetak godina razvija i vlastiti eVTOL - električni zrakoplov s okomitim polijetanjem i slijetanjem. Projekt je dosad predstavljao ambiciozan iskorak izvan cestovne mobilnosti, no upravo je doživio neugodan udarac.
Tijekom probnog leta za Changchun Air Show dva prototipa sudarila su se u zraku, pri čemu je jedan pao i završio u plamenu.
Prema prvim informacijama, riječ je o modelima namijenjenima radu u paru s neobičnim vozilom zvanim Land Aircraft Carrier. Svaki zrakoplov ima šest rotora, preklopna krila i mogućnost rada u autonomnom načinu ili pod kontrolom pilota. Upravo tijekom vježbe formacijskog letenja došlo je do sudara zbog prebliskog manevriranja.
Jedna se letjelica uspjela prizemljiti, dok je druga pala i zapalila se. Srećom, nitko nije smrtno stradao, a prema lokalnim izvorima jedna je osoba lakše ozlijeđena.
Ostaje nepoznato jesu li letjelice u tom trenutku bile u autonomnom ili ručnom načinu rada, no incident je zasjenio pripreme za otvaranje Air Showa. U priopćenju za kineske medije Xpeng je priznao kako je riječ o nesreći tijekom probe, ali je istaknuo da sigurnosni protokoli i reakcija posada potvrđuju otpornost koncepta.
Unatoč ovom udarcu, planovi tvrtke ostaju nepromijenjeni. Xpeng AeroHT, zračni odjel marke, cilja pokrenuti serijsku proizvodnju do 2026. godine. Kombinacija "letjelice" i njegovog matičnog vozila trebala bi koštati oko dva milijuna juana, odnosno približno 238 tisuća eura. Tvrtka tvrdi da već ima na tisuće narudžbi, uglavnom od kupaca koji žele luksuznu igračku za rekreaciju i kraće letove do 500 metara visine.
Kako bi ispunio te ambicije, Xpeng gradi tvornicu od čak 180 tisuća četvornih metara u razvojnoj zoni Guangzhoua, kapaciteta do 10.000 primjeraka godišnje. Incident u Changchunu, međutim, podsjetnik je na rizike ovakvih futurističkih projekata. Ako Xpeng doista želi pretvoriti viziju osobnih letećih vozila u stvarnost, morat će dokazati da su sigurnost i pouzdanost jednako napredne kao i sama tehnologija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....