Nakon gala-večere u Budimpešti, na hrvatskom će se tržištu 18. rujna i službeno naći još jedna, već deseta kineska marka – XPeng. Riječ je o visoko-tehnološkoj kompaniji koja uz električne automobile proizvodi i humanoidne robote te leteće automobile, a naziv duguje prezimenu najvećeg investitora, kineskog pionira mobilnog interneta i milijardera He Xiaopenga ili, jednostavnije, XPenga.
Tvrtka je osnovana 2014., a već četiri godine kasnije u prodaju je krenuo prvi automobil – crossover G3. Poslovna limuzina P7 pojavila se 2019., istovremeno kad je krenula i prodaja u Europi – prvo u Norveškoj, a zatim i Danskoj, Švedskoj i Nizozemskoj.
U iduće tri godine predstavili su obiteljsku limuzinu P5, luksuzni SUV G9, SUV coupe G6 i monovolumen sa sedam sjedala X9 te se proširili na Njemačku, Francusku, Veliku Britaniju, Italiju... Sklopili su, također, strateško partnerstvo za razvoj softvera i platformi s Volkswagenom, a sad putem Auto Wallisa stižu i k nama u Hrvatsku.
Početkom rujna, dakle dva tjedna prije početka prodaje, okolicom Münchena provozali smo našim kupcima najzanimljiviji G6. Riječ je o 4,76 metara dugom SUV coupéu, suparniku popularne Tesle Model Y (225 prodanih u 2024.). G6 izgleda kao i svaki drugi električni automobil iz Kine. Skladno, ali ne i pamtljivo.
Jedini prepoznatljivi detalj je 1,94 metra duga svijetleća traka na spoju odbojnika i prednjeg poklopca te upadljiv zaštitni znak (stilizirano slovo X). Sve u svemu, privlačniji je od Modela Y, ali ne i aerodinamičniji – koeficijent otpora zraka iznosi 0,25 (0,22 kod Modela Y).
Ugodnije je i u unutrašnjosti. Za početak, tu su uobičajene ručice za žmigavce i brisače te instrumentna ploča, uz središnji zaslon (39,6 centimetara). Hvala, XPeng! Ljute jedino (pre)složeniji izbornici u kojima se nije lako snaći, što nije slučaj i u Modelu Y.
Osmijeh na lice, međutim, vraćaju drvo otvorenih pora ispred suvozača, umjetna koža na sjedalima, vratima, središnjem tunelu i upravljaču, tkaninom obloženi prednji nosači krova, dva provjetravana bežična punjača, grijana i ventilirana sjedala s masažom, hi-fi s 18 zvučnika (960 W)... Sve serijski već u osnovnom G6.
Nedostaje jedino pretinac ispred suvozača, jer su Kinezi zaključili da će sasvim dovoljan biti središnji pretinac u koji stane pet boca od 1,5 litara. Pošteno. Jedine ozbiljne zamjerke idu na račun prekratkih sjedala.
Sjedi se blago povišeno i uspravno, ali mjesta ne manjka ni oko ramena, a pogotovo ne oko glava, jer je G6 visok priličnih 165 centimetara. Isto vrijedi i za prostor za koljena straga, što ne čudi s obzirom na međuosovinski razmak od 2,89 metara. Podjednako impresivan je i prtljažnik od 571 litre.
U ponudi su tri za električne automobile već uobičajena izdanja – Standard, Long Range i Performance. Standard koristi bateriju od 69 kWh i straga ugrađeni elektromotor od 296 KS i 440 Nm. Isti elektromotor pokreće i Long Range s baterijom od 81 kWh, što mu je dovoljno za kratkih 6,7 sekundi do stotke i krajnjih 202 km/h, kao i doseg od 535 kilometara.
Spomenuta baterija krasi i Performance s dodatnim elektromotorom na prednjoj osovini i ukupno 487 KS i 660 Nm, koji do stotke stiže za 4,1 sekundu, uz doseg od 510 kilometara.
Potonji smo i vozili u Münchenu. Premda u vožnji ne djeluje zastrašujuće kao na papiru, Performance je ludo brz automobil – i u startu sa semafora i pri pretjecanjima na otvorenoj cesti, a podjednako je uvjerljiv i na njemačkom Autobahnu, nakon što brzina debelo premaši 130 km/h.
Pritom je i iznenađujuće tih, ali i udoban. Barem dok je cesta glatka. Nakon dvjestotinjak kilometara putno je računalo pokazivalo 17,5 kWh/100 km, što znači da s jednim punjenjem može prevaliti pristojnih 460 kilometara.
No, najveća prednost G6 platforma je od 800 volti, kao i Porsche Taycan, Kia EV6 ili novi Mercedes CLA. Posljedica? Sulude brzine punjenja, prema podacima tvornice do 451 kW! Na ultrabrzoj punionici tvrtke Ionity u Garchingu bateriju smo s početnih 30 posto za samo desetak minuta napunili do 80 posto.
Sljedeća prednost je cijena. G6 Standard Range kreće od 43.900 eura, dok Model Y stoji najmanje 45.985 eura. XPeng je, dakle, jeftiniji lijepih 2085 eura. Pritom doplatiti možete tek za kuku za vuču, sve ostalo dio je serijske opreme već u osnovnom G6.
I šećer za kraj. U lipnju je krenulo sklapanje G6 u pogonima Magne Steyr kraj Graza, s čijih proizvodnih traka silaze i Mercedes G-klasa, BMW Z4 i Toyota GR Supra. Također, s obzirom na to da XPeng već pet godina posluje u Europi, rezervni dijelovi s centralnog skladišta u Nizozemskoj stižu u roku od tri dana, a tvorničko jamstvo iznosi pet godina ili 160.000 kilometara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....