Elon Musk već godinama ponavlja istu ponudu. Tesla je spremna licencirati svoj Full Self-Driving sustav drugim proizvođačima. No premda to redovito poručuje javno, na konferencijama i na X-u, čini se da njegova ponuda ostaje bez ijednog zainteresiranog kupca. Musk je o licenciranju FSD-a prvi put govorio još prije pet godina, a 2023. ponovio je da se Tesla spremno odriče ekskluzivnosti, pod uvjetom da netko želi preuzeti tehnologiju. Do danas se to nije dogodilo.
Kratko nakon te izjave tvrdio je da pregovara s jednim "velikim proizvođačem", a špekulacije su upirale prst u Ford. No pregovori su utihnuli bez rezultata. Tesla do danas nema ni jedan potpisani sporazum o licenciranju, a Musk je ovih dana ponovo otvorio temu. Na pitanje o slabom napretku konkurencije u autonomiji, objavio je da je "upozoravao tradicionalne proizvođače i više puta im ponudio FSD, ali da ga oni ne žele". Objavu je završio s dva emotikona dinosaura, aludirajući na njihovu zastarjelost.
U novom komentaru optužio je proizvođače da povremeno "mlako" pokažu interes, ali traže implementaciju tek kroz pet godina i u premalim količinama koje Tesli nisu vrijedne truda. Musk sugerira kako to dokazuje da se industrija previše boji promjena, premalo riskira i premalo vjeruje Tesli.
No izvan njegove perspektive priča izgleda drukčije. Tesla je godinama na glasu po vrlo nekonvencionalnom razvoju autonomnih sustava. Za razliku od drugih proizvođača, koji nove sustave testiraju interno i poliraju ih kroz više razvojnih generacija prije javne primjene, Tesla je izravno pustila beta verzije FSD-a u promet. Time su vlasnici automobila praktički postali testni vozači, a javne ceste testni poligon. Za tradicionalne proizvođače, koji žive u regulatorno opreznijem svijetu, to je vrlo ozbiljan razlog za distancu.
Uz to, većina globalnih marki razvija vlastite sustave za autonomnu vožnju. Umjesto da preuzmu rješenje koje je na papiru napredno, ali regulatorno osjetljivo, oslanjaju se na Nvidia platforme i klasične certificirane ADAS protokole. To im omogućuje veću kontrolu, manji rizik i lakše ispunjavanje europskih i američkih sigurnosnih standarda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....