Nakon katastrofalnog požara na brodu Morning Midas, jedna od najvećih pacifičkih brodarskih kompanija iznenada zabranjuje prijevoz električnih i plug-in hibridnih vozila
U elektrifikaciju u automobilskoj industriji, logistički lanci sve više otkrivaju nove izazove. Najnoviji primjer dolazi s Pacifika, gdje je američka brodarska tvrtka Matson Inc. iznenada obustavila prihvat električnih i plug-in hibridnih vozila za transport. Odluka dolazi, nakon što je požar na brodu Morning Midas doveo do gubitka više od 3000 vozila i samog broda koji je izgorio i potonuo.
U lipnju ove godine, brod Morning Midas, koji je plovio prema Meksiku s 3048 automobila, zahvatio je požar. Među vozilima bilo je 70 električnih i 681 hibrid, a uzrok požara još se istražuje. Ipak, incident je potaknuo lavinu reakcija, među kojima je najvažnija odluka Matsona, vodeće brodarske tvrtke za Havaje, Aljasku, Guam i Mikroneziju, da prestane s prihvatom svih električnih i plug-in hibridnih vozila
Za razliku od specijaliziranih brodova za prijevoz vozila (roll-on/roll-off), Matson koristi kontejnere, što dodatno otežava rano otkrivanje i gašenje požara. Zatvorenost kontejnera u slučaju zapaljenja baterije može stvoriti dodatni sigurnosni rizik, osobito jer litij-ionske baterije mogu izazvati takozvani termalni bijeg, lančanu reakciju koja je teško obuzdati.
Na Havajima trenutačno vozi oko 37.000 električnih vozila, a broj i dalje raste. Matson, koji opslužuje većinu otočnog prometa, ključan je za uvoz novih automobila, pa ova zabrana ozbiljno remeti tokove opskrbe. Iako se odnosi na sve pošiljke, bilo novih bilo rabljenih vozila, iz tvrtke naglašavaju da je odluka privremena. U pismu klijentima Matson ističe kako podržava razvoj industrijskih standarda za sigurniji pomorski prijevoz elektrificiranih vozila te planira ponovno omogućiti prijevoz kada se uspostave prikladne sigurnosne mjere.
Incident Morning Midasa nije usamljen. Slični požari dogodili su se na brodovima Felicity Ace i Fremantle Highway, s milijunskim štetama. Iako to ne znači da su električni automobili opasniji, statistike pokazuju da se klasična vozila češće zapale, karakter požara litij-ionskih baterija zahtijeva drukčiji pristup. Industrija sada traži bolja tehnička rješenja, od naprednih sustava za detekciju topline do specijaliziranih kontejnera. No do tada, izgleda da će transport električnih automobila oceanima biti pod sve većim povećalom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....