BEZ DLAKE NA JEZIKU

Šef Toyote ponovo podiže prašinu izjavama: ‘Električni auti su prljaviji nego što mislite‘

Utjecaj proizvodnje električnih vozila na okoliš i proizvodnje električne energije za njihovo punjenje su važni faktori koji se zanemaruju

Akio Toyoda, šef Toyote

 AFP
Utjecaj proizvodnje električnih vozila na okoliš i proizvodnje električne energije za njihovo punjenje su važni faktori koji se zanemaruju

Dok drugi proizvođači automobila jure prema potpunoj elektrifikaciji, Toyota se još uvijek drži svojih pozicija, oprezno proširujući svoju ponudu električnih vozila, a istovremeno udvostručujući broj hibrida.

Sada je šef Toyote, Akio Toyoda, poznat po svom čvrstom stavu o strategiji više vrsta energije i skepsi o električnim autima, još jednom objasnio zašto Toyota nije slijedila konkurente u svojim naporima za elektrifikacijom.

U nedavnom intervjuu za Automotive News, Toyoda je rekao: „Kada je izraz ugljična neutralnost postao popularan, kao tvrtka rekli smo da je naš neprijatelj ugljik. Moramo se usredotočiti na ono što možemo odmah učiniti kako bismo smanjili ugljični dioksid (CO2). To je osnova naše odluke.

To se nije promijenilo i neće se promijeniti. Prodali smo oko 27 milijuna hibrida. Ti hibridi imali su isti utjecaj kao 9 milijuna električnih auta na cestama. Ali da smo proizveli 9 milijuna električnih auta u Japanu, to bi zapravo povećalo emisije ugljika, a ne smanjilo ih. To je zato što se Japan oslanja na termoelektrane za električnu energiju.“

image

Akio Toyoda, šef Toyote

Robyn Beck/AFP/Profimedia

Iako predsjednik Toyote nije detaljnije objasnio matematiku koja stoji iza tih brojki, očito je želio pokazati da električna vozila nisu čarobno rješenje za klimatsku krizu. Naravno, električna vozila na baterije nude nulte emisije ispušnih plinova, ali to je samo dio jednadžbe.

Utjecaj proizvodnje električnih vozila na okoliš i proizvodnje električne energije za njihovo punjenje su važni faktori koje mnogi zanemaruju kada razmišljaju o električnim autima.

Toyotini duboki korijeni u razvoju hibrida sežu do originalnog Priusa 1997. godine. Od tada su hibridi postali glavni dio globalne prodaje tvrtke. Danas se hibridne varijante nude u gotovo svakoj Toyotinoj liniji modela. Potražnja je posebno jaka na tržištima poput Europe i Sjeverne Amerike, gdje se hibridi često smatraju praktičnim korakom prema elektrifikaciji s manje briga.

image

Akio Toyoda

Profimedia

Toyodin višestruki pristup uključuje više od samih hibrida. On također podržava plug-in hibride, vozila na vodikove gorivne ćelije, električna vozila na baterije, pa čak i motore s unutarnjim izgaranjem pokretane sintetičkim gorivima. „Trebali bismo razmotriti sve mogućnosti i raditi u svim smjerovima“, rekao je Toyoda. „Kao tvrtka, vrlo smo dosljedni u tome da se borimo protiv ugljikovog dioksida.“

Ovo nije nova Toyodina retorika. Prošle godine dospio je na naslovnice sugerirajući da će čak i dugoročno gledano potpuno električna vozila činiti maksimalno 30 posto globalne prodaje. Također je upozorio da bi nagli prelazak na električna vozila mogao ugroziti 5,5 milijuna japanskih radnih mjesta .

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 05:30