Tesla je najavila redizajn svojih prepoznatljivih uvučenih kvaka nakon što je američki regulator NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) pokrenuo službenu istragu. Povod su brojni incidenti u kojima su kvake na Modelu Y "odbile suradnju", ostavljajući putnike zatočene unutar vozila.
Glavni dizajner Tesle, Franz von Holzhausen, potvrdio je za Bloomberg da se radi na sustavu koji će elektroničko otvaranje objediniti s mehaničkom sigurnosnom opcijom. Do sada su oba rješenja bila fizički odvojena vanjske kvake oslanjale su se na elektroniku, dok je unutra osim tipki za otvaranje skrivena ručna poluga ili kabel za povlačenje koji je služio kao rezervno rješenje u slučaju kvara ili nestanka struje. "Ideja da se sve objedini u jedan intuitivan gumb ima više smisla, posebno u hitnim situacijama", izjavio je Holzhausen. Ovakvo rješenje vjerojatno bi bilo slično onima u Lexusu gdje unutarnje kvake mogu funkcionirati i električno i manualno.
Najveći problem Tesle je što mnogi vozači i putnici nisu znali gdje se točno nalazi dobro skriveni ručni mehanizam, osobito na stražnjim vratima. Lokacija se razlikovala od modela do modela i ovisila o godini proizvodnje, što je dodatno zbunjivalo korisnike. NHTSA se zasad fokusira na Model Y iz 2021., nakon prijava roditelja da djeca nisu mogla sama izaći iz vozila kada je elektronički sustav zakazao.
Tema je dobila na težini nakon niza nesreća otkrivenih u izvještaju Bloomberga. U Njemačkoj je početkom rujna u Schwerteu poginulo troje ljudi, među njima dvoje djece, nakon što se Tesla zapalila, a vrata se nisu mogla otvoriti. Ovi tragični slučajevi stavili su dodatni pritisak na proizvođača, ali i na regulatore.
Sigurnosna kontroverza elektroničkih kvaka nije nova i nije vezana samo uz Teslu. Uvučene ručke osmišljene su zbog aerodinamične učinkovitosti i modernog izgleda, no kritičari upozoravaju da njihova kompleksnost može biti kobna u hitnim situacijama. Uz američku istragu, situacija se dodatno zaoštrava i u Kini. Tamošnje vlasti objavile su da razmatraju potpunu zabranu ovakvih kvaka, koje osim Tesle koriste i brojne druge marke. Ako se zabrana uvede, mogla bi imati dalekosežne posljedice za cijelu industriju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....