NEPOTREBNO I LOŠE

Dobra vijest iz Kine? Regulatori namjeravaju zabraniti ovaj detalj koji živcira sve više kupaca novih automobila

Ako Kina doista uvede ovu zabranu, posljedice će se osjetiti globalno jer bi proizvođači morali prilagoditi dizajn i na drugim tržištima

Kvake na izvlačenje

 Profimedia
Ako Kina doista uvede ovu zabranu, posljedice će se osjetiti globalno jer bi proizvođači morali prilagoditi dizajn i na drugim tržištima

Kvake na vratima koje se automatski uvlače i izvlače postale su simbol modernih električnih automobila, no uskoro bi mogle početi nestajati, barem ako se ostvare planovi kineskih regulatora.

Prema izvješću portala Mingjing Pro, Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije priprema novu regulativu kojom bi od srpnja 2027. u potpunosti zabranilo električno uvlačive kvake, a proizvođačima bi ostalo dopušteno koristiti samo "polu-uvlačive" verzije s obaveznim mehaničkim sustavom za otvaranje u nuždi.

image

Kvake na izvlačenje

Profimedia

Razlozi za zabranu zvuče prilično prizemno. Ovakve kvake donose minimalne aerodinamičke koristi, a protiv njih govore visoka stopa kvarova i sigurnosni problemi u slučaju nesreća.

Iako su proizvođači kvake predstavljali kao rješenje koje smanjuje otpor zraka i donosi moderan izgled, realni podaci pokazuju drugačije. Poboljšanje koeficijenta otpora iznosi tek 0,005–0,01 Cd, što u teoriji može značiti uštedu od oko maksimalnih 0,6 kWh na 100 kilometara, oko tri posto za moderne električne automobile.

No ušteda energije je u realnosti još mnogo manja jer u isto vrijeme komplicirani mehanizmi dodaju do 8 kilograma mase.

image

Kvake na izvlačenje

Profimedia

Također, kvarovi su vrlo česti, od pokvarenih motora i "zamrznute elektronike" do neispravnih sustava nakon bočnih sudara. Statistika kaže da se nakon udara kvake mogu potpuno pokvariti u više od 30 posto slučajeva, što otežava spašavanje putnika.

Ni troškovi nisu zanemarivi jer zamjena uvlačive kvake znatno je skuplja od klasične. Stoga se regulatorni pritisak doima logičnim, osobito u državi koja sve više inzistira na sigurnosti i pouzdanosti novih tehnologija.

image

Kvake na izvlačenje

Cropix

Ako Kina doista uvede ovu zabranu, posljedice će se osjetiti globalno. Radi se o najvećem svjetskom tržištu automobila, pa bi proizvođači gotovo sigurno morali prilagoditi dizajn i na drugim tržištima. To znači da bi potpuno uvlačive kvake, kakve ima sve više novih automobila, mogle nestati i iz europskih i američkih modela. Za proizvođače to ipak neće značiti potpuni povratak na staro. Polu-uvlačive kvake i dalje će biti dopuštene, pa možemo očekivati kompromis između modernog izgleda i funkcionalnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 15:56