Kineski BYD prije samo nekoliko godina bio je egzotika na europskim cestama, no danas je najbrže rastući globalni proizvođač električnih automobila. A ono što treba uslijediti 2026. godine potpuno će promijeniti njegovu prisutnost na Starom kontinentu. U idućih nekoliko mjeseci otvorit će se nova velika tvornica u Mađarskoj, a paralelno će se mreža prodajnih mjesta udvostručiti. U praksi, BYD će postati sveprisutan u gotovo svim ključnim europskim tržištima.
Iako europske carine na kineske modele otežavaju posao, kompanija nema namjeru usporiti. Naprotiv, Europa je istaknuta kao strateški prioritet, a do kraja ove godine BYD će imati oko tisuću prodajnih lokacija. Rastuća mreža tek je uvod u ambiciozan plan za 2026., potvrđen na nedavnom događaju u Frankfurtu, gdje je regionalna direktorica Maria Grazia Davino naglasila da je fizička blizina kupcima presudna u borbi s etabliranom konkurencijom. Kako kaže, cilj je jednostavan - biti toliko prisutan da kupci na BYD gledaju kao na lokalnu, ne samo kinesku marku.
Trenutačno je BYD aktivan u 29 europskih zemalja, između ostalog i u Hrvatskoj, te gradi ono što naziva dugoročnom strategijom lokalizacije. Europsko središte tvrtke bit će nova tvornica u Mađarskoj, prvi velikoserijski pogon brenda na europskom tlu. Lokalna proizvodnja će smanjiti logističke troškove, ublažiti utjecaj carina i poslati simboličnu poruku da BYD ovdje planira ostati. Brojke to već potvrđuju. U prvih devet mjeseci ove godine prodano je 80.807 vozila, čak tri puta više nego lani.
Ambicije tu ne staju. Iako mađarska tvornica još nije ni otvorena, BYD već razmatra dodatne lokacije u Turskoj i Španjolskoj. Time bi dodatno učvrstio opskrbni lanac i smanjio rizike ovisnosti o uvozu iz Azije. Ako se ti projekti realiziraju, BYD će imati europski proizvodni kapacitet koji može parirati europskim i korejskim gigantima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....