SVJETSKA PREMIJERA

BMW predstavio ‘paprenu‘ CS izvedbu M3: Praktična limuzina još je brža od M4 CSL-a

Pogon na sve kotače daje vrijeme od 0 do 100 km/h od 3,2 sekunde, a unutrašnjost ima četiri sjedala i zakrivljeni iDrive zaslon

2023. BMW M3 CS

 BMW

M4 CSL jedan je od cestovnih automobila koji su najviše usmjereni na vozača i koji je ikada došao iz BMW-ove M divizije. Ali za vozače koji također moraju voditi računa o putnicima, CSL sada ima brata, M3 CS.

To ‘L‘ koje nedostaje označava ‘Light‘ i istina je da CS teži više od CSL-a iz razloga o kojima ćemo se uskoro pozabaviti. Ali ovo nije CSL, već sasvim drugi automobil s drugim sastojcima. Jedan od njih uključuje novi motor od 550 KS, koji omogućuje hvatanje stotke za 0,4 sekunde brže od coupea i pritom košta 19.500 eura manje.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

Najočiglednije, CS od 109.200 eura temelji se na limuzini M3, a ne na coupeu M4. Ta činjenica ne samo da olakšava ulazak na stražnja sjedala, već ga zapravo čini mogućim. Dio paketa BMW dijetalnog programa koji je pomogao CSL-u da dobije ‘L‘ u svom nazivu ‘Competition, Sport, Lightweight‘ uključivao je uklanjanje stražnjih sjedala. Ali M3 CS zadržao je svoju stražnju klupu i tako može udobno smjestiti četvero ili petero ljudi.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

I to nije jedina unutarnja razlika između ovog para. I CS i CSL imaju ista školjkasta sjedala sprijeda (ovaj put s osvijetljenim CS logom) i trokraki upravljač presvučen alcantarom s detaljima od karbona i ručicama za mijenjanje brzina od istog materijala. Ali dok je M4 CSL zadržao staru BMW-ovu odvojenu digitalnu instrument ploču i infotainment zaslone, M3 CS dobiva najnoviji zakrivljeni iDrive zaslon koji je najavljen za ostatak linije serije 3 prošlog rujna.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

Iako se tehnički sastoji od dva odvojena zaslona, jednodijelna staklena površina čini ga poput jednog ogromnog zaslona i daje CS-u mnogo moderniji izgled.

Druga ključna razlika između njih je u pogonu. Iako se temelji na M4 Competition s pogonom na sve kotače, M4 CSL isporučuje snagu samo na stražnje kotače, što je inače dostupno samo kupcima osnovnog M4. M3 CS, međutim, zadržava svoj prijenos s pogonom na sve kotače i aktivni stražnji diferencijal, što znači da bi trebao ponuditi dodatnu praktičnost.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

CS-ov motor je isti 3,0-litreni twin-turbo redni šestak koji se nalazi u CLS-u, koji je u suštini snažnija verzija S58 3,0-litrenog motora u M3 i M4 Competitionu od 510 KS. Veći turbo pomaže u podizanju snage u CS i CSL-u na 550 KS pri 6250 o/min, iako je okretni moment od 650 Nm nepromijenjen u odnosu na regularni Competition.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

Svaki od tih konja mora raditi malo više u CS-u nego u CLS-u jer ima više mase za kretanje. Oba automobila uštedjela su na težini u odnosu na svoje Competition varijante korištenjem karbona na poklopcu motora, sjedalima i drugim sitnicama kao što su usis zraka, poklopci retrovizora, stražnji difuzor i spojler te zamjenom čeličnog ispuha s 3,6 kg lakšim titanom.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

Ali M4 CSL, koji je otišao dalje s karbonskim prtljažnikom, smanjio je masivnih i prijeko potrebnih 109 kg kako bi postigao ukupnu masu praznog vozila od 1651 kg. M3 CS gubi samo 34 kg i teži ukupno 1776 kg. Većinu krivnje za to možete pripisati limuzinskom sustavu pogona na sva četiri kotača.

image

2023. BMW M3 CS

BMW

Ali nisu sve loše vijesti, jer dodatna brzina xDrive mjenjača omogućuje sprint od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, naspram 3,8 sekundi za lakši, ali s pogonom na dva kotača CSL coupe, i 3,4 sekunde za standardni M3 Competition xDrive. CSL pobjeđuje u ratu s najvećom brzinom, gazeći do 307 km/h, dok CS može postići samo elektronički ograničenih 303 km/h.

Koliko će biti ograničen, još ne znamo. BMW je proizveo 1.000 M4 CSL-ova, ali nije potvrdio koliko će CS-ova biti proizvedeno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 01:03