osiguravatelji upozoravaju

Neočekivan problem s kineskim automobilima: Zašto ih lopovi najradije kradu ili provaljuju u njih?

Velika Britanija pozvala je kineske marke da poboljšaju sigurnosne sustave kako bi zadovoljili standarde i smanjili krađe

Kineski auto, ilustracija

 CROPIX
Velika Britanija pozvala je kineske marke da poboljšaju sigurnosne sustave kako bi zadovoljili standarde i smanjili krađe

U Ujedinjenom Kraljevstvu prodaja kineskih automobila znatno je porasla u 2025. godini, toliko da već predstavljaju otprilike jedno od svakih dvanaest novih prodanih vozila. Ova pojava predstavlja dvosjekli mač za azijske marke: dok je rast prodaje nesumnjivo dobra vijest, donijela je sa sobom i nezavidan problem, piše Daily Mail.

image

Kineski auto, ilustracija

CROPIX

Naime, kineski modeli brzo su postali omiljena meta lopova, što je navelo osiguravatelje da, prema izvješću The Guardiana, zatraže od tih brendova implementaciju jačih uređaja za zaključavanje kako bi se otežala njihova krađa.

Ključni razlog za ovu zabrinutost leži u činjenici da su kineski automobili percipirani kao laka meta. Iako službene statistike o kriminalu nisu sasvim pouzdane, a podaci o krađama kineskih automobila gotovo da i ne postoje, sveukupni pokazatelji upućuju na to da je stopa krađa vozila u samoj Kini znatno niža nego u Velikoj Britaniji.

image

Kineski auto, ilustracija

Taj problem tamo postoji, ali ne predstavlja ni približno isti izazov kao u Europi. Upravo iz tog razloga određene napredne protuprovalne funkcije – poput sofisticiranih imobilizera, zaštite vrata koja onemogućuje pristup unutarnjim mehanizmima za zaključavanje ili softverskih sustava za otkrivanje provale – nisu bile prioritet za kineske proizvođače.

Međutim, britanski osiguravatelji prilikom procjene rizika novih modela provode rigorozne testove, uključujući i tzv. dvominutni test napada. Upravo su rezultati tih testova naveli osiguravateljske kuće da zatraže od kineskih marki da ojačaju sigurnosne mjere svojih automobila kako bi se bolje nosile s izazovima europskog tržišta.

image

Lopov, ilustracija

Profimedia

Odgovor na taj zahtjev evoluirao je od osnovnih zaštitnih mjera, poput protuprovalnih matica na kotačima, do dodavanja dodatnog sloja čelika oko brava na vratima ili implementacije naprednog softvera za detekciju i zaštitu od neovlaštenog ulaska.

Srećom, ove mjere obično ne zahtijevaju veće strukturne intervencije ili redizajn vozila, što ih čini relativno jednostavnima za implementaciju čak i na modelima koji su već u proizvodnji. Još je važnije to što su kineske marke pokazale da su izuzetno prijemčive i agilne kada je u pitanju brza implementacija ovakvih poboljšanja.

image

Kineski auto, ilustracija

CROPIX

Primjeri brendova kao što su Chery i BYD dobro ilustriraju ovu spremnost na suradnju i adaptaciju. Kao što je istaknuo International Motors, britanski distributer koji uvozi automobile marki XPeng i GWM, sličnoj su se situaciji godinama ranije već suočili i korejski i japanski proizvođači prilikom svog ulaska na europsko i britansko tržište, što ukazuje da je riječ o gotovo standardnom procesu prilagodbe novih igrača na zahtjevne sigurnosne standarde Europe.

image

Kineski auto, ilustracija

CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 21:51