Granica od dvije sekunde odavno je pala, a danas se borba vodi u stotinkama. Električni pogon, trenutačni okretni moment i napredni sustavi kontrole trakcije svakog kotača potpuno su redefinirali pojam "najbržeg starta".
U ovom pregledu svjesno smo u obzir uzeli isključivo cestovne automobile, homologirane za promet i namijenjene kupcima, a ne prototipove ili track-only automobile. Zato s liste otpadaju modeli poput McMurtryja Spéirlinga, koliko god impresivne brojke imali, konkretno kod tog modela 1,5 s do 100 km/h. Otpadaju i razni prerađeni auti, trkaći automobili ili modeli specijalno izrađeni za utrke ubrzanja. No Top 5 onoga što je preostalo još uvijek treba manje od 2 sekunde do 100 km/h. Ovo je trenutačnih pet najbržih cestovnih automobila svijeta po ubrzanju 0–100 km/h.
5. Koenigsegg Gemera HV8 – 1,9 s
Najneobičniji automobil na ovoj listi. Koenigsegg Gemera HV8 je četverosjed, grand tourer i hiperautomobil u jednom, a u verziji s hibridnim V8 pogonom od 2312 KS sposoban je za ubrzanje do 100 km/h za manje od dvije sekunde. Kombinacija snažnog benzinskog motora i električne asistencije pokazuje da elektrifikacija ne mora značiti odricanje od benzina, barem dok Koenigsegg još ima što za reći.
4. Pininfarina Battista – 1,86 s
Talijanski dizajn, hrvatska tehnologija i brutalne brojke. Pininfarina Battista koristi Rimčev pogonski sklop, ali ga pakira u elegantnije, luksuznije ruho. S 1927 KS i pogonom na sve kotače, Battista do 100 km/h stiže za 1,86 sekundi. Težak, raskošan i ekstremno brz, pokazuje da luksuz i brutalne performanse nisu suprotnosti.
3. Rimac Nevera – 1,81 s
"Obična" Rimac Nevera, bez oznake R, i dalje je među najbržima koje je svijet ikada vidio. S 1914 KS i sofisticiranim sustavom "vektorizacije moment"a, Nevera je postavila standarde po kojima se danas mjere svi električni hiperautomobili i svojedobno srušila čak 23 svjetska rekorda.Ubrzanje od 1,81 sekundu do 100 km/h dovoljno je da i dalje nadmašuje gotovo sve što postoji na četiri kotača.
2. Aspark Owl – 1,78 s
Japanski hiperautomobil proizveden u Italiji od 2020. do 204. i dalje drži svoje mjesto među apsolutnom elitom. Aspark Owl jedan je od prvih električnih hiperautomobila koji je ozbiljno napao svjetske rekorde. S gotovo 2000 KS iz četiri elektromotora i ekstremno niskom siluetom, Owl do 100 km/h stiže za 1,78 sekundi. Brutalan, egzotičan i proizveden u vrlo ograničenom broju (planirano je 50 primjeraka, ali točan broj izrađenih nikada nije otkriven), ostaje simbol prvog vala električnih "raketa".
1. Rimac Nevera R – 1,72 s
Najbrži cestovni automobil na svijetu u sprintu do 100 km/h trenutačno dolazi iz Hrvatske. Rimac Nevera R predstavlja ekstremnu evoluciju već ionako brutalne Nevere. Četiri elektromotora, jedan po kotaču, isporučuju ukupno 2136 KS, uz potpuno redizajniranu aerodinamiku, novu logiku upravljanja momentom i još agresivnije postavke ovjesa. Rezultat je 1,72 sekunde do "stotke", brojka koja do prije ere elektrifikacije nije bila ni teoretski dostižna za cestovni automobil.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....