TOP 5

Od 0 do 100 km/h: Ovo su najbrži cestovni automobili današnjice. Čak tri imaju veze s Hrvatskom

U ovom pregledu svjesno smo u obzir uzeli isključivo cestovne automobile, homologirane za promet i namijenjene kupcima

Rimac Nevera R

 Rimac
U ovom pregledu svjesno smo u obzir uzeli isključivo cestovne automobile, homologirane za promet i namijenjene kupcima

Granica od dvije sekunde odavno je pala, a danas se borba vodi u stotinkama. Električni pogon, trenutačni okretni moment i napredni sustavi kontrole trakcije svakog kotača potpuno su redefinirali pojam "najbržeg starta".

U ovom pregledu svjesno smo u obzir uzeli isključivo cestovne automobile, homologirane za promet i namijenjene kupcima, a ne prototipove ili track-only automobile. Zato s liste otpadaju modeli poput McMurtryja Spéirlinga, koliko god impresivne brojke imali, konkretno kod tog modela 1,5 s do 100 km/h. Otpadaju i razni prerađeni auti, trkaći automobili ili modeli specijalno izrađeni za utrke ubrzanja. No Top 5 onoga što je preostalo još uvijek treba manje od 2 sekunde do 100 km/h. Ovo je trenutačnih pet najbržih cestovnih automobila svijeta po ubrzanju 0–100 km/h.

image

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg

5. Koenigsegg Gemera HV8 – 1,9 s

Najneobičniji automobil na ovoj listi. Koenigsegg Gemera HV8 je četverosjed, grand tourer i hiperautomobil u jednom, a u verziji s hibridnim V8 pogonom od 2312 KS sposoban je za ubrzanje do 100 km/h za manje od dvije sekunde. Kombinacija snažnog benzinskog motora i električne asistencije pokazuje da elektrifikacija ne mora značiti odricanje od benzina, barem dok Koenigsegg još ima što za reći.

image

Pininfarina Battista

Pininfarina

4. Pininfarina Battista – 1,86 s

Talijanski dizajn, hrvatska tehnologija i brutalne brojke. Pininfarina Battista koristi Rimčev pogonski sklop, ali ga pakira u elegantnije, luksuznije ruho. S 1927 KS i pogonom na sve kotače, Battista do 100 km/h stiže za 1,86 sekundi. Težak, raskošan i ekstremno brz, pokazuje da luksuz i brutalne performanse nisu suprotnosti.

image

Rimac Nevera

Rimac

3. Rimac Nevera – 1,81 s

"Obična" Rimac Nevera, bez oznake R, i dalje je među najbržima koje je svijet ikada vidio. S 1914 KS i sofisticiranim sustavom "vektorizacije moment"a, Nevera je postavila standarde po kojima se danas mjere svi električni hiperautomobili i svojedobno srušila čak 23 svjetska rekorda.Ubrzanje od 1,81 sekundu do 100 km/h dovoljno je da i dalje nadmašuje gotovo sve što postoji na četiri kotača.

image

Aspark Owl

Aspark

2. Aspark Owl – 1,78 s

Japanski hiperautomobil proizveden u Italiji od 2020. do 204. i dalje drži svoje mjesto među apsolutnom elitom. Aspark Owl jedan je od prvih električnih hiperautomobila koji je ozbiljno napao svjetske rekorde. S gotovo 2000 KS iz četiri elektromotora i ekstremno niskom siluetom, Owl do 100 km/h stiže za 1,78 sekundi. Brutalan, egzotičan i proizveden u vrlo ograničenom broju (planirano je 50 primjeraka, ali točan broj izrađenih nikada nije otkriven), ostaje simbol prvog vala električnih "raketa".

image

Rimac Nevera R

Rimac

1. Rimac Nevera R – 1,72 s

Najbrži cestovni automobil na svijetu u sprintu do 100 km/h trenutačno dolazi iz Hrvatske. Rimac Nevera R predstavlja ekstremnu evoluciju već ionako brutalne Nevere. Četiri elektromotora, jedan po kotaču, isporučuju ukupno 2136 KS, uz potpuno redizajniranu aerodinamiku, novu logiku upravljanja momentom i još agresivnije postavke ovjesa. Rezultat je 1,72 sekunde do "stotke", brojka koja do prije ere elektrifikacije nije bila ni teoretski dostižna za cestovni automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 20:30