
Ispod obronaka Alpa na sjeveru Italije gdje se isprepliću odbljesci sunca s valova jezera Como sa sjajem automobilskih klasika ispred čuvene Ville d‘Este, luksuznog hotela iz 16. stoljeća okruženog botaničkim vrtovima, i ove se godine održao čuveni Concorso d’Eleganza. Priredba se održava još od 1929. godine i predstavlja najluksuzniju i najprestižniju manifestaciju posvećenu automobilskoj kulturi.
Već desetljećima okuplja brojne kolekcionare, stručnjake i strastvene ljubitelje automobilskog dizajna i umjetnosti na kotačima te je mjesto gdje se povijest susreće s inovacijom i konceptima, a ekskluzivnost i ljepota svojstveni su za obje kategorije.
Bio je stoga pravi gušt prošetati tim živopisnim i aristokratskim ambijentom i pomno razgledati neke od najrjeđih, najposebnijih te najskupljih automobila na svijetu iz privatnih kolekcija, od kojih većinu nećete vidjeti nigdje osim na ovoj manifestaciji.
A na Concorso d‘Eleganza Villa d‘Este ne natječu samo vrijednost ili snaga, već svaka pojedinačna automobilska priča, povijesna vrijednost i dizajn. Kao i uvijek, sudionici su i ove godine pažljivo odabrani: od rijetkih klasika iz zlatnog doba automobilizma do najposebnijih koncepata koje najveća imena automobilizma predstavljaju upravo na Concorso d’Eleganza.
Svaki automobil ovdje ima svoju priču: neki su preživjeli ratove, druge su vozile istaknute osobe, a treći su revolucionirali dizajn. Ove priče žive kroz restauratore, vlasnike i entuzijaste koji ih čuvaju.
Nakon izlaganja, ispratili smo i ceremoniju dodjele nagrada koje su se održavale ispred Ville d‘Este, ali i obližnje vile Erbe, a zanimljivo, ove su godine uz povijesna vozila gotovo jednaku pažnju dobili i moderni klasici kao i brojni koncepti.
Od 54 povijesna kolekcionarska automobila prestižnu nagradu ‘Best of show‘ ponio je fantastičan povijesni trkaći Alfa Romeo P3 Tipo B iz 1934. godine, dok je prema izboru publike trofej ‘Coppa D‘Oro‘ osvojio vrlo rijedak BMW 507 iz 1957. godine.
Nije nedostajalo ni premijera: BMW je pokazao maloserijski BMW Speedtop Concept za 70 kupaca, M2 CS, te konceptni motocikl BMW RR, a Zagato vrlo posebni model Dopiacoda. Lotus je izložio svoj futuristički Theory 1, a Pagani svoju Huayru Epitome.
Bila je to i prolika za proslavu 100 godina Rolls-Roycea Phantoma, a puno simpatija pobrao je možda i najneobičniji automobil ovog izdanja Villa D‘Este - nevjerojatni talijanski superautomobil iz 1967. godine OSI Silver Fox koji je osvojio nagradu za najuzbudljiviji dizajn - Trofeo Auto & Design.
Na koncu, manifestacija koja se već godinama održava pod pokroviteljstvom BMW-a je još jednom potvrdila kako je riječ o jednom od najprestižnijih automobilskih okupljanja na svijetu. Veliku reportažu donosimo u idućem broju Auto kluba, pogledajte veliku fotogaleriju...
Komentari
0