drukčiji od drugih

Top lista rabljenih automobila koje bira srce: Pet najatraktivnijih modela do 7000 eura

Kod ovih automobila srce je odlučilo - a leptirići u trbuhu bili su jači od bilo kakvih racionalnih argumenata

Alfa Giulietta, ilustracija

Kod ovih automobila srce je odlučilo - a leptirići u trbuhu bili su jači od bilo kakvih racionalnih argumenata

Savršene proporcije? Možda. Upečatljiv stražnji kraj? Vjerojatno. Moderan dizajn? Pitanje ukusa. O dizajnu ovih metalnih miljenika može se raspravljati sa jednakom strasti kao o ograničenjima brzine, havajskoj pizzi ili jedinom i neponovljivom Jamesu Bondu. Jedno je, međutim, sigurno: ovih pet rabljenih automobila ne prolazi nezapaženo. A razlog je prvenstveno njihov izniman dizajn.

Ako je netko jednom parkirao Volvo C30, Alfa Romeo Giuliettu, Peugeot RCZ, Mini Clubman ili futuristički Renault Avantime u garaži, to sigurno nije bilo nakon dugog razmatranja volumena prtljažnika. Kod ovih automobila srce je odlučilo - a leptirići u trbuhu bili su jači od bilo kakvih racionalnih argumenata. Danas, deset ili dvadeset godina kasnije, možemo reći da ovi dizajnerski automobili graciozno stare.

Dobro očuvani primjerci više nisu samo tajni savjet za automobilske entuzijaste - neke cijene tiho rastu i nagovještavaju buduću kolekcionarsku vrijednost. Ali to ne znači da bi trebali ostati parkirani u garaži kao relikvije. Upravo suprotno - još uvijek imaju što ponuditi u svakodnevnom prometu. Prije nego što se drugi put zaljubite u jedan od njih, pogledajmo na što treba paziti pri kupnji. Otkrit ćemo vam nekoliko nelaskavih tehničkih detalja.

image

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Proizvodnja: od 2010. do 2020.

Snaga: od 105 do 240 konjskih snaga

Cijena: od 4.000 eura

Pored vas može proći 50 Golfova, ali za Giuliettom ćete se uvijek okrenuti. Talijanski kompakt nije samo lijep, već i rijedak. A sa svojim zakrivljenim LED stražnjim svjetlima, posebno je šarmantan straga noću. Visok udio dizelaša je iznenađujući, budući da gotovo polovica rabljenih automobila ima JTDM ispod prepoznatljive haube, obično 1.6 sa 105 ili 120 KS. Dvolitreni dizelaši sa 140 do 175 KS stvaraju veću senzaciju u lijevoj traci. Među benzinskim motorima dominira 1.4 TB (105 do 170 KS) s nekompliciranim ubrizgavanjem goriva. Rijetka verzija 1750 TBi (od 10.000 EUR, 235 ili 240 KS) s TCT mjenjačem (240 KS) ubrzava do 100 km/h za oko šest sekundi.

Slabosti: TCT mjenjač s dvostrukom spojkom je Ahilova peta koju zainteresirani trebaju izbjegavati. Vlasnici snažnih dizelskih verzija posebno često traže savjete na forumima - i tamo pronalaze veliku zajednicu supatnika koji se žale zbog prerano istrošenih setova spojke. Ostale slabosti uključuju ekscentričnu elektroniku, tipično talijansku dobrohotnost u obradi, prerano istrošene spone ovjesa, a u slučaju starijih 1.4 TB motora i prekomjernu potrošnju ulja.

Uzroci? Često izgorjeli prstenovi klipova ili curenje na turbopunjaču, slično kao kod dobro poznatog EA888 motora od Audija. I pripazite na zupčasti remen - neki motori imaju interval zamjene od samo pet godina, tako da to definitivno nije detalj koji treba zanemariti pri kupnji automobila.

image

Mini Clubman

Mini Clubman

Proizvodnja: od 2007. do 2014.

Snaga: od 90 do 211 konjskih snaga

Cijena: od 4.500 eura

Druga generacija Minija (R55 do R59) brzo je izbrisala neugodan dojam svog prethodnika. Razlog? Prije svega, profinjeni četverocilindrični motori iz PSA-e, koji pouzdano rade iza kultnih velikih okruglih prednjih svjetala. Mini je zadržao svoju ljupkost, ali kvaliteta više nije bila "mini" - što potvrđuje i pogled na TÜV izvješća. U proširenoj ponudi modela, među Cabrioletom, Roadsterom i Countrymanom, nalazi se i ono što mnogi smatraju najljepšim Minijem ikad: Clubman.

Njegova nekonvencionalna vrata prtljažnika možda nisu najpraktičnija, ali dodaju karakter i originalnost. A praktičnost? Za automobil kraći od četiri metra, Clubman može primiti između 260 i 930 litara prtljage – što uopće nije loše, pogotovo ako tražite nešto elegantno s daškom britanske ekscentričnosti.

Slabosti: Clubmanova elegantna stražnja vrata izgledaju sjajno, ali imaju i tamnu stranu: sklona su koroziji. Prilikom odabira motora vrijedi pogledati kasnije verzije s N18 turbobenzinskim motorom. U slučaju Coopera S, prelazak na pouzdaniji N18 dogodio se još 2010. godine, dok ga je snažna verzija John Cooper Works (JCW) dobila tek 2012. Dobra vijest je da danas možete dobiti razuman Cooper S Clubman s N18 motorom već od 8000 eura. A to je više nego poštena ponuda za automobil s karakterom, dozom ekscentričnosti i solidnim performansama.

image

Peugeot RCZ

Peugeot RCZ

Proizvodnja: od 2010. do 2015.

Snaga: od 155 do 271 konjskih snaga

Cijena: od 6.000 eura

Peugeot RCZ ima stil, eleganciju i svoje odane obožavatelje - ali cijene zasad ostaju niske. Dobro očuvani primjerci s manje od 100.000 km kreću se oko 15.000 eura, i gotovo je nebitno je li riječ o vrhunskoj verziji RCZ R ili dizelašu sa 163 KS. RCZ ne pokazuje samo svoj prepoznatljivi profil, već je i svoje sportske ambicije potvrdio u praksi. Godine 2014. suočio se s Porscheom Caymanom (275 KS) u usporednom testu na Sachsenringu.

I premda nitko to nije očekivao, Francuz s čvrstom stražnjom osovinom tamo je pokazao pravo iznenađenje. Iz današnje perspektive, RCZ ostaje pravi sportski izbor. Usporedivi rabljeni Cayman košta 20.000 eura više - isto kao i novi modeli prije. Osim toga, RCZ dodaje nešto što Porsche ne nudi: dva stražnja sjedala u slučaju nužde (pogodna za djecu) i preklopive naslone, koji stvaraju do 639 litara prtljažnog prostora. A to je dovoljno za dugi vikend - idealno bez malih bučnih nevaljalaca.

Slabosti: Na tržištu postoje i primamljive ponude za oko 4000 eura – ali često uključuju i određeni potencijal za skupe popravke kao bonus. Kupac može očekivati probleme s lancem razvoda, propuštanja u pogonskom sklopu ili oštećeni turbopunjač – sve su to popravci koji mogu premašiti vrijednost automobila. Neki se vlasnici žale i na neprecizne i krute promjene brzina u kombinaciji sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. To dvostruko vrijedi za jeftine komade: isplati se temeljit pregled – idealno sa stručnjakom.

image

Renault Avantime

Renault Avantime

Proizvodnja: od 2001. do 2003.

Snaga: od 150 do 207 konjskih snaga

Cijena: od 5.000 eura

Pola kupe, pola monovolumen – ali pravi kultni automobil. Danas rijedak prizor na cestama, ali vrijedan... Renault i danas stoji iza modela Avantime i tvrdi da je s njim bio ispred svog vremena. Radije mislimo da se nije pojavio u krivo vrijeme, već u krivoj dimenziji. I to je, usput rečeno, kompliment. Jer ništa kod ovog automobila nije praktično – a za kombi ima smiješno malo varijabilnosti. Pri prvom kontaktu često se ne može oprostiti bahato podizanje obrva: krivi spojevi karoserije, labave plastične obloge ili tvrdi i bučni ovjes - ako vas njegov dizajn odbija, avangardni kaos unutra će vas osvojiti.

Ali i to ima svoj šarm - i obožavatelje. Starije V6 verzije danas možete nabaviti za manje od 10.000 eura, ali pravilo je: što je kasnija godina proizvodnje, to je bolja izrada. Avantime nije automobil za svakoga. Ali za neke bi mogao biti pravi - ako im racionalnost nije bitna.

Slabosti: Svatko tko se usudi odlučiti za V6 verziju trebao bi znati da je zamjena zupčastog remena kompliciran i skup posao. Osim toga, Avantime muče česti električni kvarovi, istrošeni ležajevi kotača i teško podesivi teški šarniri vrata – izgledaju impresivno, ali u praksi mogu biti poprilična gnjavaža. Avantime ostaje autentičan kolekcionarski predmet: prekrasan za pogledati, izuzetan na ulici – i zahtjevan u garaži. Zato se i proizvodio samo tri godine.

image

Volvo C30

Volvo C30

Proizvodnja: od 2006. do 2012.

Snaga: od 100 do 230 konjskih snaga

Cijena: od 3.500 eura

U eri ultra tankih dodirnih ekrana, "lebdeća" središnja konzola C30 više nikoga neće uzbuditi. No, prije gotovo 20 godina svijet se pitao kako Volvo (tada još pod Fordom) može toliko tehnologije ugurati u tako tanku plastičnu konzolu. I mora se reći: konzola i dalje izgleda fantastično - unutrašnjost je čista, minimalistička i čini C30 automobilom za znalce. Straga ćete pronaći dva odvojena sjedala, staklena vrata s naznakom legendarnog dizajna modela 480 i petocilindrični motor koji će vam doslovno milovati dušu.

Ovjes i upravljanje su prilično udobno podešeni, iako C30 dijeli osnovu s Ford Focusom Mk2, koji je agilniji. Sportski karakter dolazi samo s petocilindričnim motorima - bilo dizelskim ili benzinskim. Vrhunski T5 s 2,5-litrenim turbopunjenim petocilindričnim motorom nudi do 230 KS i 320 Nm, a cijene počinju od oko 7500 eura. Važna napomena: i s brojem sjedala (4) i s brojem vrata (2) - praktičnost nije jača strana C30. Ali stil, karakter i zvučni doživljaj to više nego nadoknađuju.

Slabosti: Kod starijih automobila, temeljit pregled korozije je obavezan – posebno pogledajte blatobrane, unutarnje rubove vrata i donji rub stražnjih vrata. Kao što je slučaj s Volvoima, kilometraža je velika, što može utjecati na tehnologiju. Mali 1,6-litreni dizelaši skloni su kvarovima turbopunjača, a kod petocilindrični otkazuju injektori i vrtložne zaklopke (popravak košta oko 300 eura). Fordovi Powershift mjenjači imaju reputaciju kvarova – bolje ih je izbjegavati. Mnogo pouzdanija i rasprostranjenija opcija je klasični automatski mjenjač. Kod ručnih mjenjača, visoki okretni moment opterećuje zamašnjak s dvostrukom masom, što može dovesti do skupih popravaka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 11:49