Na tržištu kolekcionarskih predmeta povremeno se pojave ekskluzivne stvari, no ono što je Honda upravo ponudila za prodaju potpuno je izvan konkurencije. To je V10 motor iz bolida Formule 1 kojim je Ayrton Senna vozio 1990. godine. Riječ je o posljednjem Hondinom V10 motoru prije prelaska na V12, što mu daje poseban povijesni značaj.
Ovaj motor, serijskog broja V805, bio je ugrađen u McLaren Hondu MP4/5B, bolid kojim je Senna te sezone osvojio svoju drugu titulu svjetskog prvaka. Korišten je tijekom dva ključna vikenda na VN Japana u Suzuki i na VN Australije u Adelaideu. U Suzuki je Senna s ovim motorom odvozio warm-up, postigavši treće vrijeme, a zatim startao s pole positiona. U utrci je uslijedio poznati sudar s Alainom Prostom u prvom zavoju, čime je Brazilac osigurao naslov, iako utrku nije završio. U Australiji je također krenuo s pole positiona, no odustao zbog kvara na mjenjaču.
Iako nije riječ o motoru koji je pobijedio u utrci, njegova vrijednost je golema jer predstavlja posljednji V10 koji je Senna ikada koristio u natjecanju. Nakon sezone motor je vraćen u Japan, gdje je po običaju rastavljen radi inspekcije, no Honda ga je, svjesna njegove povijesne važnosti, odlučila zadržati i pohranila u skladište. Tek nedavno motor je ponovno rastavljen, pažljivo očišćen i postavljen u posebno izrađenu izložbenu što dodatno podiže atraktivnost ove ponude.
Dražbu će organizirati kuća Bonhams 15. kolovoza tijekom Monterey Car Weeka, jednog od najprestižnijih automobilističkih događaja na svijetu. Očekivana cijena još nije objavljena, ali nema sumnje da će dosegnuti vrtoglave iznose, jer Senna i Honda ostaju ikone zlatnog doba Formule 1.
Prodaja ovog motora dio je strategije Honda Racing Corporationa za jačanje poslovnog segmenta i prisutnosti među kolekcionarima. Ako je ovo tek početak, postavlja se pitanje: što još legendarno čuvaju u skladištima Honde?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....