NAPREDNA TEHNOLOGIJA

Superhibridi iz Kine: Limuzina i SUV srednje klase samo na struju prevale stotinjak kilometara

Uz pet električnih modela, kineski proizvođač na našem tržištu nudi i tri plug-in hibrida, od kojih su dva upravo na akciji – limuzina srednje klase Seal 5 kreće od 29.990 eura, a SUV srednje klase od 36.990 eura. Oba s kompletom zimskih guma

BYD Seal 5 DMi i BYD Seal U DMi 

 Željko Puhovski/CROPIX
Uz pet električnih modela, kineski proizvođač na našem tržištu nudi i tri plug-in hibrida, od kojih su dva upravo na akciji – limuzina srednje klase Seal 5 kreće od 29.990 eura, a SUV srednje klase od 36.990 eura. Oba s kompletom zimskih guma

S čak tri milijuna prodanih automobila u prvih devet mjeseci, BYD je najveći svjetski proizvođač plug-in hibrida i električnih automobila u 2025. Pritom na europsko tržište, na kojem su se prvi put pojavili 2022., a u potpunosti tek tijekom 2025., odlazi 94.216 automobila, gotovo tri puta više nego u istom razdoblju 2024. I to unatoč lani uvedenim dodatnim carinama od 17,4 posto.

Kineski proizvođač k nama je stigao tek potkraj travnja, no do kraja studenoga, dakle u sedam mjeseci, registrirao je 303 primjerka, četiri više od globalno najvećeg suparnika Tesle, a tek dvadesetak manje od Jeepa, Fiata i Porschea. S time da BYD nudi isključivo automobile tzv. nove energije – tri plug-in hibrida i pet električnih.

image

BYD Seal5 DMi i BYD Seal U DMi AWD

Željko Puhovski/CROPIX

Sjajnim prodajnim rezultatima valja još pribrojiti i rezultate na nedavnim državnim poticajima za tvrtke najtraženijeg Dolphin Surfa, čija je cijena iznosila svega 13.250 eura, a registracije će se osjetiti u prvim mjesecima 2026. Iduće godine, također, na naše bi tržište trebali stići i prvi primjerci proizvedeni u EU, odnosno u četiri milijarde eura vrijednoj tvornici u mađarskom Szegedu.

Za gotovo polovinu prodaje na našem su tržištu zaslužni plug-in hibridi, prepoznatljivi po dodatku DM-i u nazivu modela Seal 5 i Seal U, a koji su upravo na akciji. Limuzina srednje klase Seal 5 kreće od 29.990 eura, a SUV srednje klase Seal U od 36.990 eura, oba s kompletom zimskih guma.

image

BYD Seal5 DMi i BYD Seal U DMi AWD

Željko Puhovski/CROPIX

U oba je slučaja, također, riječ o tehnologiji Super DM, odnosno kombinaciji jakog elektromotora i velike litij-željezo-fosfatne baterije (Blade) s podrškom 1,5-litrenog benzinca s visokim stupnjem kompresije (15,5:1) i Atkinsonovim ciklusom, ali i stupnjem toplinske iskoristivosti od rekordnih 43 posto. To je od 2008. do danas već četvrta generacija plug-in hibridnog pogona tvrtke BYD.

Kineski proizvođač na našem tržištu posluje putem trgovačke mreže Harmony New Energy i Auto Hrvatska sa salonima u Zagrebu i Splitu, a nudi jamstvo u trajanju od šest godina ili 150.000 kilometara.

image

BYD Seal U DMi

Željko Puhovski/CROPIX

BYD Seal U DM-i

Prostrani SUV sa 218 KS, a kao 4x4 s 324 KS

Čak 4,8 metara dug SUV pokreću najmanje dva motora – električni od 197 KS i 1,5-litreni od 101 KS – uz ukupni doseg na struju i benzin od čak 1080 kilometara. U najsnažnijem izdanju s pogonom na sva četiri kotača pridružuje im se i treći, a snaga raste na 324 KS

Premda postoji i u električnom izdanju, 2023. na IAA Mobility u Münchenu predstavljeni Seal U postoji i u plug-in hibridnom izdanju kao Seal U DM-i, gdje kratica DM označava inovativni plug-in hibridni pogon (Dual Mode), a slovo i inteligenciju. Tri su paketa opreme i pogona – Boost za 39.500 eura i Comfort za 42.000 eura s prednjim pogonom i 218 KS, odnosno Design za 47.500 eura s pogonom na sva četiri kotača i 324 KS.

image

BYD Seal U DMi

Željko Puhovski/CROPIX

S uskim svjetlima, kromiranim letvicama na masci hladnjaka i otvorima za zrak u obliku slova X, ali i stražnjem kraju s diodnim svjetlima po cijeloj širini, minijaturnim spojlerom na prtljažniku i skrivenim ispušnim cijevima, Seal U je dio BYD obitelji Ocean. Uz to sjajno pristaju i četiri neutralne boje – bijela (bez doplate), siva, sivoplava i crna (750 eura) – te aerodinamični aluminijski naplatci od 19 cola.

Riječ je o priličnih 4,79 metara dugom, 1,89 metra širokom i 1,67 metra visokom predstavniku segmenta D-SUV, s međuosovinskim razmakom od 2,77 metara. Stoga ne čudi što je mjesta u izobilju čak i na stražnjem sjedalu, na kojem opušteno sjede i viši od 1,90 metra. Ništa manje uvjerljiv nije ni prtljažnik od 425 litara, što preklapanjem naslona raste na 1440 litara.

image

BYD Seal U DMi

Željko Puhovski/CROPIX

Podjednako moderan je u unutrašnjosti, gdje vozača i putnike dočekuju već prepoznatljivi rotirajući središnji zaslon od 39,6 centimetara, ali i čitav niz high-tech detalja – od digitalne instrumentne ploče, projekcije podataka o vožnji na vjetrobran (head-up) do središnjeg grebena s kristalnom ručicom mjenjača i osnovnim prekidačima za najčešće korištene funkcije, što Kinezi nazivaju Ocean Heart. Serijska oprema izuzetno je bogata.

image

BYD Seal U DMi

Željko Puhovski/CROPIX

Umjetnom kožom presvučena sjedala, primjerice, isporučuju se bez doplate, baš kao i stakleni panoramski krov, dvostruki bežični punjač telefona, električno podesiva, grijana i ventilirana sjedala s memorijom, ambijentalna rasvjeta... Nije, međutim, samo serijska oprema bogata, nego su i materijali ugodni na dodir.

Osnovno izdanje Boost pokreće 197 KS jak elektromotor, koji struju crpi iz litij-željezo-fosfatne Blade baterije od 18,3 kWh, a tek kad se baterija isprazni ili pod izrazitim opterećenjem priključuje mu se i 1,5-litreni atmosferski benzinac s izrazito visokim stupnjem kompresije (15,5:1) i Atkinsonovim ciklusom, odnosno stupnjem toplinske iskoristivosti od rekordnih 43 posto.

image

BYD Seal U DMi

Željko Puhovski/CROPIX

Samo na struju prevali lijepih 70 kilometara, uz 8,9 sekundi do stotke i krajnju brzinu od 170 km/h, a zahvaljujući potrošnji od svega 6 litara na sto kilometara i 60-litrenom spremniku goriva ukupni doseg iznosi čak 1080 kilometara.

image

BYD Seal U DMi

Željko Puhovski/CROPIX

Još veći doseg ima izdanje Comfort zahvaljujući bateriji od 26,6 kWh (samo na struju prevali 125 kilometara). Najsnažnije izdanje, pak, pokreću ne jedan već dva elektromotora – 204 KS sprijeda i 163 KS straga, odnosno ukupno 324 KS – što mu ne osigurava samo pogon na sva četiri kotača, već i performanse dostojne sportskog coupea (5,9 sekundi do stotke i krajnjih 180 km/h). Jedino što zbog baterije od 18,3 kWh, kao i u osnovnom Boostu, ukupni doseg iznosi 870 kilometara.

Baterija se, međutim, na istosmjernom punjaču napuni od 30 do 80 posto kapaciteta za 35 minuta.

image
BYD

Spoj vrhunske učinkovitosti i performansi

BYD Seal 5 i Seal U opremljeni su naprednim Super DM PHEV pogonskim sklopovima, koji omogućavaju vrhunsku učinkovitost: već isključivo električni doseg iznosi upotrebljivih 100 km, dok ukupni premašuje 1000 km

Iako se u jednom trenutku činilo da su hibridna električna vozila s vanjskim punjenjem (PHEV) ušla u svojevrsnu ‘slijepu ulicu’, tržište je prepoznalo njihove kvalitete i potražnja za njima ponovno raste. Kada se sagledaju mogućnosti koje pruža PHEV sustav ugrađen u BYD-ove modele Seal 5 i Seal U, postaje jasno i zašto. Zahvaljujući bateriji kapaciteta 18,3 kWh, automobili pružaju uvjerljiv potpuno električni doseg – kod modela Seal 5 čak 100 km – dok ukupni doseg na električnu energiju i benzin kod istog vozila doseže 1050 km, što je ponajbolja vrijednost među vozilima usporedivog pogona i to sa spremnikom goriva obujma 48 litara. To jasno ilustrira iznimnu učinkovitost.

image

BYD Seal5 DMi i BYD Seal U DMi AWD

Željko Puhovski/CROPIX

Tajna je u jedinstvenom Super DM sustavu (DM je kratica od Dual Mode), pri čemu, kako mu i samo ime kaže, pogon može djelovati na dva različita načina. Prvi je potpuno električni, gdje vozilo pokreće elektromotor koji koristi samo energiju pohranjenu u bateriji, a drugi je hibridni, pri kojem je prioritet također dan električnom pogonu, dok motor s unutarnjim izgaranjem djeluje kao generator i radeći u najučinkovitijem režimu rada opskrbljuje sustav električnom energijom. Tada pogonski sustav djeluje kao serijski hibrid, no kada je potreba za snagom povećana, npr. pri pretjecanju, sustav se pretvara u paralelni hibrid, gdje benzinac izravno pokreće kotače kao podrška elektromotoru i tako omogućuje najbolje performanse.

image
BYD

Stavljanje prioriteta na električni pogon omogućuje iznimnu učinkovitost cijelog sklopa, čemu bez dvojbe pomaže i napredni 1,5-litreni Xiaoyun benzinski motor. Snažnija turbo verzija spomenutog motora čini jezgru pogonskog sklopa modela Seal U s AWD pogonom, kod kojeg je ukupna snaga sustava čak 238 kW (324 KS), što mu omogućuje ubrzanje s mjesta do 100 km/h za samo 5,9 sekundi. Pritom čisto električni doseg ostaje itekako upotrebljivih 70 kilometara, a ukupni, uz 60-litarski spremnik goriva, velikih 870 kilometara. Za lakšu svakodnevnu uporabu na električni pogon Seal U omogućuje i brzo DC punjenje (približno 35 minuta za punjenje od 30 do 80 posto kapaciteta baterije).

image
BYD

Prilagođena Blade baterija

Veliki kapacitet i prilagodba za PHEV

Za svoja PHEV vozila BYD koristi posebno prilagođenu verziju baterije Blade. U usporedbi s uobičajenim, Blade ima 50-ak posto manji volumen i prilagođena je brojnim ciklusima punjenja i pražnjenja, uobičajenima kod PHEV vozila. Pritom jamči i iznimnu sigurnost u slučaju sudara, s obzirom da je svaka ćelija u aluminijskoj strukturi saća ujedno i strukturni element. Veliki kapacitet baterije od 18,3 kWh omogućuje čisto električni doseg od 70 do 100 km, ovisno o modelu i verziji.

image
BYD

Xiaoyun benzinac 1.5

Dvije verzije za dvije namjene

U benzinac obujma 1,5 litara ugrađene su neke od najsuvremenijih tehnologija kako bi ga se učinilo iznimno učinkovitim. Atmosferska verzija ima ekstremno visoki omjer kompresije 15,5:1, radi prema Atkinsonovom ciklusu sa ‘skraćenom’ kompresijom i razvija 72 kW (98 KS) uz termički stupanj djelovanja od čak 43%. Turbo verzija s punjačem promjenjive geometrije radi prema Millerovom ciklusu i razvija 96 kW (130 KS) uz neznatno niži stupanj djelovanja (40%), a namijenjena je težem modelu Seal U s AWD pogonom.

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

BYD Seal 5 DM-i

Na struju sto, a uz benzin čak 1050 km

Priličnih 4,8 metara duga kineska limuzina, iza čijeg dizajna stoji slavni njemački dizajner Wolfgang Egger, energiju crpi iz baterije od 18,3 kWh, a zatim i 48-litarskog spremnika goriva kojim napaja štedljivi 1,5-litreni benzinac s Atkinsonovim ciklusom

Dvije godine nakon što se na tržištu pojavio plug-in hibridni Seal U DM-i, u veljači ove godine stigla je i istom inovativnom tehnologijom pokretana limuzina srednje klase Seal 5 DM-i, čiji dizajn potpisuje Wolfgang Egger, 62-godišnji Nijemac koji je tijekom svoje bogate karijere radio i za Alfa Romeo, Seat, Lanciju, Audi i Lamborghini, a na čelu dizajnerskog odjela tvrtke BYD je od kraja 2016.

Zahvaljujući prednjoj masci sa svjetlima i otvorima za zrak u obliku slova X, već na prvi pogled lako je zaključiti da je riječ o modelu iz BYD obitelji Ocean. Isto vrijedi za stražnji kraj s diodnim svjetlima po cijeloj širini, minijaturnim spojlerom na prtljažniku i skrivenim ispušnim cijevima. Uz to sjajno pristaju i čiste linije, četiri neutralne boje – bijela (bez doplate), siva, sivoplava i crna (750 eura) – te serijski aluminijski naplatci od 17 cola.

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

U aerodinamičnoj karoseriji visokoj 1,52 metra i straga opušteno sjede i odrasli, prije svega zahvaljujući ukupnoj duljini od priličnih 4,78 metara. Tijesno, također, nije ni u prtljažniku, dapače. Već u osnovnom položaju proguta za klasu rekordnih 508 litara, a s preklopljenim naslonom stražnjeg sjedala čak 1295 litara.

U skladu s tradicijom, unutrašnjost krasi rotirajući središnji zaslon od 32,5 centimetara, a zatim i digitalna instrumentna ploča (22,4 centimetra). Kinezi, srećom, nisu pretjerivali s virtualnim prekidačima, pa se svjetlima i dalje upravlja ručicama iza upravljača, prozori se otvaraju prekidačima na vratima, telefonom i glazbom prekidačima na upravljaču, a pogonom prekidačima oko kristalne ručice automatskog mjenjača.

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

I, dakako, podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto. Sjedala su već serijski presvučena umjetnom kožom, a Seal 5 je opremljen i filtrom zraka za najsitnije čestice u posljednje vrijeme sve češćih prometnih gužvi po zdravlje opasne (PM2,5).

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

Premda postoji i u električnom izdanju, Seal 5 DM-i je plug-in hibrid s prednjim pogonom, a sve dok ima struje u litij-željezo-fosfatnoj Blade bateriji od 18,3 kWh – stotinjak kilometara prema standardu WLTP – pokreće ga elektromotor od 163 KS i 210 Nm. Samo u iznimnim situacijama – s posve ispražnjenom baterijom i pod iznimnim opterećenjem – priključuje mu se i 1,5-litreni atmosferski benzinac s četiri cilindra, Atkinsonovim ciklusom i 101 KS.

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

Do stotke stiže za kratkih 7,5 sekundi i na autocesti dohvati krajnjih 180 km/h, a uz kombiniranu prosječnu potrošnju od 4,8 litara s punom baterijom i 48-litrenim spremnikom goriva prevaljuje oko 1000 kilometara, prema standardu WLTP.

Dva su paketa opreme – osnovni Comfort za 30.990 eura i bogatiji Design za 32.990 eura. Već osnovni Comfort uključuje metalik boju, diodna svjetla, dvozonsku automatsku klimu, krovni otvor, sjedala u veganskoj koži, aluminijske naplatke od 17 cola, automatsko uključivanje svjetala i brisača, stražnje parking senzore i kameru, šest zvučnika i četiri USB-priključka.

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

Design još dodatno časti električno podesivim sjedalom suvozača, kamerom s pogledom 360 stupnjeva, bežičnim punjačem telefona, audiouređajem s osam zvučnika, nadzorom mrtvog kuta, pomoći pri promjeni voznog traka i upozorenjem na otvorena vrata. Jamstvo je šest godina ili 150.000 km.

image

BYD Seal5 DM-i

Željko Puhovski/CROPIX

TEHNIČKI PODACI:

Snaga 156 kW/212 KS

• Baterija 18,3 kWh • Pogon prednji

• Dimenzije 478 x 184 x 152 cm

• 0-100 km/h 7,5 sekundi • Najveća brzina

180 km/h • Potrošnja 4,8 l/100 km

• Doseg 1050 kilometara (samo na struju 100 km)

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s BYD.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2025 13:23