DOBRO JE ZNATI

Ako prvi put kupujete rabljeni automobil onda je ova lista za vas: 10 činjenica koje morate znati

Ako ulazite u tržište rabljenih automobila prvi put, bez obzira prodajete li ili kupujete, pregled osnovnih činjenica uvijek dobro dođe
Polovni automobili
 Željko Puhovski/CROPIX

Mnogi čimbenici utječu na vrijednost automobila tijekom njegove preprodaje: od potražnje, boje pa čak i lokacije. Mnogi od vas upoznati su sa važnošću ovih faktora, no ako ulazite u tržište rabljenih automobila prvi put, bez obzira prodajete li ili kupujete, onda je ova lista za vas.

1. Gubitak vrijednosti

Gubitak vrijednosti predstavlja noćnu moru svakog kupca novog automobila. Onog trenutka kad se odvezete od autosalona, vaš novi automobil gubi 10% početne vrijednosti. Nakon godinu dana, prema prosjeku, vaše vozilo izgubilo je 20% vrijednosti, a nakon pet godina, vaš će automobil vrijediti samo 40% originalne maloprodajne cijene proizvođača. Nedavno smo pisali o automobilima koji najviše i najmanje gube cijenu, pa 'bacite oko'.

image
Polovni automobili
Profimedia

2. Potražnja

Krivulja ponude i potražnje uvelike utječe na tržište rabljenih automobila. Primjerice, neki od čimbenika koji pozitivno utječu na potražnju za automobilima uključuju ograničene i posebne izvedbe zbog kojih su proizvedene male količine, tražene tehnološke značajke, sportski automobil s ručnim mjenjačem, ili jednostavno popularni model koji svojim karakteristikama odgovara većini kupaca.

3. Kilometraža

Gotovo svi ste upoznati s važnošću broja koji se nalazi na satu vašeg automobila, no svakako, ovaj faktor je potrebno navesti na ovu listu. Manja kilometraža znači manje 'potrošen' automobil, što povećava njegovu vrijednost na tržištu. Prema Carfaxu, vožnja automobilom više od 16.000 kilometara godišnje nije idealna ako ga kasnije mislite prodati dalje.

image
Online kupovina rabljenih
Profimedia

4. Stanje

Automobil će kupci biti privlačniji ako je njegov cjelokupni vanjski i unutarnji izgled dobro održavan i čist. U stvari, općenito stanje u kojem se automobil nalazi vjerojatno je važnije većini nego broj koji mu se nalazi na instrument tabli. Mnogi će automobil kupiti ako ima dosta kilometara ali je njegovo stanje odlično, dok će čudni zvukovi, ogrebotine, nedostatak nekih elemenata, pukotine vjetrobranskih stakla, otkazala elektronika, hrđa i istrošene gume vjerojatno otjerati svakog kupca, čak i ako automobil nije prešao puno.

5. Performanse

Kao i izgled automobila, njegove mehaničke performanse također zahtijevaju pažnju i održavanje, a postojeći problemi poput curenja ulja, istrošenih ramena, kočionih pločica ili lošeg ispušnog sustava odrazit će se na cijenu automobila. Uz ovo, treba napomenuti kako dokumentacija o održavanju i redovitom servisiranju automobila može pozitivno utjecati na vrijednost prilikom preprodaje.

image
Korozija auto
Ivan Lacković

6. Hrđa

Jasno je kako se nitko ne želi baviti saniranjem hrđe nakon što je kupio automobil, zbog toga postoje koraci kojim ćete je suzbiti u 'korijenu'. Održavajte vanjski dio automobila čistim, posebno ako živite u snježnom predjelu s često zasoljenim cestama, a ako primijetite najmanji znak korozije, popravljate prije nego što se raširi.

7. Boja automobila

Vjerovali ili ne, čak i boja vašeg automobila može utjecati na njegovu vrijednost prilikom preprodaje, i ovdje ne mislimo na općenito stanje laka. Naime, postoje trendovi preferencija boja među potrošačima, poput podudaranja boje i marke automobila, a rijetkost također može igrati ulogu. Neki izvještaji navode bijelu boju kao najpopularniju prilikom preprodaje.

8. Reputacija marke

Jednostavno je, neke značke automobila vrijede više od drugih na tržištu automobila jer bolje 'drže' vrijednost, ili su na boljem glasu za druge stvari. Primjerice, AutoGuide navodi Toyotu kao najpouzdaniji i najkvalitetniji automobil koji odlično 'drži' cijenu. Automobili s lošijim rejtingom pouzdanosti, performansi ili kvalitete izrade lošije prolaze na tržištu, čak i ako je proizvođač napravio poboljšanja.

image
Polovni automobili
Ivan Lacković

9. Popusti

Nekad se događa da proizvođač ponudi poticaje ili popuste za prodaju novog vozila, što može negativno utjecati na vrijednost prilikom preprodaje. Ako je zastupništvo snizilo cijenu automobila kad je bio nov, to će se osjetiti i na vrijednosti nakon par godina, a događa se i da marka pojeftini u globalu.

10. Lokacija i klimatski uvjeti

Vaš položaj na Zemlji može također utjecati na vrijednost vašeg automobila. Primjerice, ako živite u mjestu gdje je pretežito snježno i mokro zimsko vrijeme, tada ćete za svoj automobil s pogonom na sva četiri kotača moći tražiti više nego netko tko živi u drugačijim klimatskim uvjetima. S druge strane, sportski kabrioleti će u tom slučaju vrijediti manje. Također, automobili koji su garažirani mogu ponuditi bolju vrijednost preprodaje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 20:21