Kvake na vratima koje se automatski uvlače i izvlače postale su simbol modernih električnih automobila, no uskoro bi mogle početi nestajati, barem ako se ostvare planovi kineskih regulatora.
Prema izvješću portala Mingjing Pro, Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije priprema novu regulativu kojom bi od srpnja 2027. u potpunosti zabranilo električno uvlačive kvake, a proizvođačima bi ostalo dopušteno koristiti samo "polu-uvlačive" verzije s obaveznim mehaničkim sustavom za otvaranje u nuždi.
Razlozi za zabranu zvuče prilično prizemno. Ovakve kvake donose minimalne aerodinamičke koristi, a protiv njih govore visoka stopa kvarova i sigurnosni problemi u slučaju nesreća.
Iako su proizvođači kvake predstavljali kao rješenje koje smanjuje otpor zraka i donosi moderan izgled, realni podaci pokazuju drugačije. Poboljšanje koeficijenta otpora iznosi tek 0,005–0,01 Cd, što u teoriji može značiti uštedu od oko maksimalnih 0,6 kWh na 100 kilometara, oko tri posto za moderne električne automobile.
No ušteda energije je u realnosti još mnogo manja jer u isto vrijeme komplicirani mehanizmi dodaju do 8 kilograma mase.
Također, kvarovi su vrlo česti, od pokvarenih motora i "zamrznute elektronike" do neispravnih sustava nakon bočnih sudara. Statistika kaže da se nakon udara kvake mogu potpuno pokvariti u više od 30 posto slučajeva, što otežava spašavanje putnika.
Ni troškovi nisu zanemarivi jer zamjena uvlačive kvake znatno je skuplja od klasične. Stoga se regulatorni pritisak doima logičnim, osobito u državi koja sve više inzistira na sigurnosti i pouzdanosti novih tehnologija.
Ako Kina doista uvede ovu zabranu, posljedice će se osjetiti globalno. Radi se o najvećem svjetskom tržištu automobila, pa bi proizvođači gotovo sigurno morali prilagoditi dizajn i na drugim tržištima. To znači da bi potpuno uvlačive kvake, kakve ima sve više novih automobila, mogle nestati i iz europskih i američkih modela. Za proizvođače to ipak neće značiti potpuni povratak na staro. Polu-uvlačive kvake i dalje će biti dopuštene, pa možemo očekivati kompromis između modernog izgleda i funkcionalnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....