STATISTIKA (NE) LAŽE

Veliko istraživanje ADAC-a: Evo koji automobili imaju najviše, a koji najmanje kvarova

Zanimljivo je da je najčešći problem za sve vrste pogona bio isti 12-voltne baterije, koje su skrivile oko 50 psoto kvarova

Promet, ilustracija
 

 dpa Picture-Alliance via AFP

Novo istraživanje ADAC-a pokazalo nam je da električni automobili imaju manje kvarova od onih s motorima na unutarnje izgaranje, ali i da jedini i drugi dijele jedan zajednički problem - akumulator od 12 volti.

Djelatnici ADAC-a su u Njemačkoj 2024. godine imali više od 3,6 milijuna intervencija pomoći na cesti zbog kvarova. ADAC je pedantno zabilježio detalje svakog poziva u pomoć, a ukupna slika pokazuje da se električna vozila rjeđe kvare od automobila s unutarnjim izgaranjem, barem kada su u pitanju kvarovi koji zahtijevaju pozivanje pomoći na cesti.

image

Promet, ilustracija

CROPIX

Električna vozila su posebno zanimljiva u ovom izvješću jer je ADAC prvi puta u povijesti imao dovoljno podataka o njihovim kvarovima da se pouzdano izjasni o njihovoj pouzdanosti. Naime 43.678 od ukupno 3,6 milijuna intervencija se odnosilo na električne automobile. Među automobilima koji su prvi put registrirani između 2020. i 2022., električna vozila su doživjela 4,2 kvara na 1000 registriranih vozila.

Za jednako stare automobile s unutarnjim izgaranjem ta je udio bio 10,4 kvarova na 1000 vozila.

image

Akumulator, ilustracija

Alamy/Profimedia

Zanimljivo je da je najčešći problem za obje vrste pogona bio isti: 12-voltne baterije, odnosno akumulatori. Oni su bili uzrok čak 50 posto kvarova u električnim vozilima i 45 posto kvarova u automobilima s unutarnjim izgaranjem. U gotovo svakoj pojedinoj kategoriji kvarova, automobili s unutarnjim izgaranjem imali su veće ili jednake probleme u usporedbi s električnim vozilima.

Čini se da su gume jedina kategorija u kojoj električna vozila imaju više problema.

image

Električni automobil, punjenje

-/Wavebreak/Profimedia

ADAC ipak priznaje izazove s usporedbom električnih i "klasičnih" automobila u ovom trenutku. Podaci su ograničeni budući da potpuno električna vozila jednostavno nisu tako dugo prisutna na cestama, stoga još ne možemo znati koliko će biti pouzdana nakon što navrše 10 i više godina. Ipak, ovo je dobar pokazatelj da se električna vozila poboljšavaju i da bi doista mogla biti pouzdaniji način prijevoza.

ADAC je objavio i listu pouzdanosti po modelima a dobitnike ("Tops") i gubitnike ("Flops") možete vidjeti na slikama u nastavku. Zanimljivo, modeli inače superpouzdane Toyote imali su dosta problema s akumulatorom, ali je taj problem od 2024. riješen, javljaju iz Toyote.

image

Mali gradski auti

ADAC Press
image

Gradski auti

ADAC Press
image

Kompaktna klasa

ADAC Press
image

Sredjnja klasa

ADAC Press
image

Viša srednja klasa

ADAC Press

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
14. travanj 2025 16:02