
Novo istraživanje ADAC-a pokazalo nam je da električni automobili imaju manje kvarova od onih s motorima na unutarnje izgaranje, ali i da jedini i drugi dijele jedan zajednički problem - akumulator od 12 volti.
Djelatnici ADAC-a su u Njemačkoj 2024. godine imali više od 3,6 milijuna intervencija pomoći na cesti zbog kvarova. ADAC je pedantno zabilježio detalje svakog poziva u pomoć, a ukupna slika pokazuje da se električna vozila rjeđe kvare od automobila s unutarnjim izgaranjem, barem kada su u pitanju kvarovi koji zahtijevaju pozivanje pomoći na cesti.
Električna vozila su posebno zanimljiva u ovom izvješću jer je ADAC prvi puta u povijesti imao dovoljno podataka o njihovim kvarovima da se pouzdano izjasni o njihovoj pouzdanosti. Naime 43.678 od ukupno 3,6 milijuna intervencija se odnosilo na električne automobile. Među automobilima koji su prvi put registrirani između 2020. i 2022., električna vozila su doživjela 4,2 kvara na 1000 registriranih vozila.
Za jednako stare automobile s unutarnjim izgaranjem ta je udio bio 10,4 kvarova na 1000 vozila.
Zanimljivo je da je najčešći problem za obje vrste pogona bio isti: 12-voltne baterije, odnosno akumulatori. Oni su bili uzrok čak 50 posto kvarova u električnim vozilima i 45 posto kvarova u automobilima s unutarnjim izgaranjem. U gotovo svakoj pojedinoj kategoriji kvarova, automobili s unutarnjim izgaranjem imali su veće ili jednake probleme u usporedbi s električnim vozilima.
Čini se da su gume jedina kategorija u kojoj električna vozila imaju više problema.
ADAC ipak priznaje izazove s usporedbom električnih i "klasičnih" automobila u ovom trenutku. Podaci su ograničeni budući da potpuno električna vozila jednostavno nisu tako dugo prisutna na cestama, stoga još ne možemo znati koliko će biti pouzdana nakon što navrše 10 i više godina. Ipak, ovo je dobar pokazatelj da se električna vozila poboljšavaju i da bi doista mogla biti pouzdaniji način prijevoza.
ADAC je objavio i listu pouzdanosti po modelima a dobitnike ("Tops") i gubitnike ("Flops") možete vidjeti na slikama u nastavku. Zanimljivo, modeli inače superpouzdane Toyote imali su dosta problema s akumulatorom, ali je taj problem od 2024. riješen, javljaju iz Toyote.
Komentari
0