hibridna verzija

Vozili smo KGM Torres Hybrid, SUV koji donosi spoj moderne tehnologije, prostranosti i niske potrošnje

Korejski SUV Torres u ovakvom izdanju donosi svježinu na tržište i privlači pažnju obiteljskih vozača

KGM Torres Hybrid

Korejski SUV Torres u ovakvom izdanju donosi svježinu na tržište i privlači pažnju obiteljskih vozača

Za većinu hrvatskih kupaca, naziv KGM zvuči kao nepoznanica, ali na spomen imena SsangYong stvari postaju jasnije. Južnokorejska marka s dugom tradicijom u proizvodnji terenaca posljednjih je desetljeća prolazila brojne transformacije, a posljednja je dolazak u okrilje korejskog industrijskog diva KG Group, što je i dovelo do napuštanja prijašnjeg i dobivanja novog naziva marke.

image

KGM Torres Hybrid

U Hrvatskoj će se, doduše, radi prepoznatljivosti do kraja godine paralelno koristiti i naziv SsangYong. Torres, model C-SUV klase koji privlači zanimljivim dizajnom i impresionira prostranošću, trenutačno osvaja najveću pozornost u lepezi modela. Turbobenzinski motor zasad je glavni adut, električna verzija hrvatskim kupcima manje je zanimljiva, a u listopadu dolazi i hibridna, kojom Torres i u ovom segmentu hvata korak s trendovima. Bit će to zanimljiva opcija za sve koji traže ekonomičan obiteljski SUV.

image

KGM Torres Hybrid

Srce nove izvedbe, koju smo isprobali na prezentaciji u Frankfurtu, naziva se Dual Tech Hybrid System, a temelji se na hibridnoj tehnologiji kineskog diva BYD. Sinergija novog 1,5-litrenog turbobenzinskog motora s Millerovim ciklusom (177 KS), varijabilne turbine (VTG) i električnog dijela pogona u vožnji je iznimno uglađena, a prijelazi s jedne na drugu vrstu pogona posve su neosjetni i glatki. Pri kretanju i u gradskoj vožnji pri malim brzinama, gdje se koristi isključivo elektromotor koji se napaja iz baterije kapaciteta 1,83 kWh, vlada tišina kao u električnom automobilu, dok se razvijanjem brzine benzinski motor uključuje gotovo neprimjetno, osim pri naglom ubrzanju.

image

KGM Torres Hybrid

Sistemska snaga od 204 KS i 300 Nm temelj je vrlo uvjerljivih ubrzanja, ali dojma smo da hibridnoj verziji najbolje odgovara relaksiran, putnički stil vožnje. U prilog tomu ide i najveća brzina ograničena na 180 km/h. Posebnost ovog hibrida je i automatski mjenjač DHT (Dedicated Hybrid Transmission), koji besprijekorno balansira snagom između dva izvora pogona, uz mogućnost samostalnog podešavanja intenziteta rekuperacije energije pri kočenju u tri razine, što pruža dodatnu kontrolu nad potrošnjom.

image

KGM Torres Hybrid

Na testnoj ruti dugoj 170 kilometara postigli smo potrošnju od 6,7 l/100 km, što je malo više od službenih 6,1 l/100 km (WLTP) i za gotovo dvije litre manje od klasične verzije benzinskog motora, koji nam je ranije na testu trošio 8,4 l/100 km. Hibridna verzija je izgledom identična benzinskoj. S upečatljivom maskom hladnjaka koja se spaja s LED svjetlima, visokim bokovima i masivnim stražnjim nosačem krova izgleda robusno i prepoznatljivo, dok izdašnih 4,71 metra dužine, 1,89 širine i 1,72 visine osiguravaju carstvo unutrašnjeg prostora.

image

KGM Torres Hybrid

Osim puno mjesta i sprijeda i straga, adut je i ogroman prtljažnik od 703 litre već u osnovnoj konfiguraciji. Međutim, hibridna verzija opremljena je novim materijalima na sjedalima i reljefnim ukrasnim letvicama na kokpitu, kojim dominira blago zakrivljen zaslon s dva ekrana od 12,3 inča i logično organiziranim grafičkim sučeljima. Jedina zamjerka je što se svim funkcijama, uključujući klimatizaciju i radio, upravlja isključivo dodirom na zaslon, što u vožnji previše odvraća pozornost.

image

KGM Torres Hybrid

Izrada, međutim, ostavlja dojam robusnosti i čvrstoće. U cjelini, sve je kvalitetno spojeno u privlačnu cjelinu, s dobrom pozicijom za volanom, koji izvrsno leži u rukama. Sigurnosna oprema uključuje sve suvremene sigurnosne (ADAS) sustave. Cijena za hrvatsko tržište, unatoč skorom dolasku, nije definirana, no najave idu u smjeru da hibrid neće biti bitno skuplji od klasičnog benzinca (cijene mu kreću od 26.600 eura, s automatikom od 30.900 eura), što je dobra vijest.

image

KGM Torres Hybrid

Na koncu, šteta je jedino što nema pogona 4x4 (dostupan je samo uz benzinsku verziju), za koji smatramo da bi se sjajno uklopio u karakteristike hibridne verzije, kao zanimljive opcije obiteljima koje žele i potreban im je prostran, dobro opremljen i štedljiv automobil povišene koncepcije i prihvatljive cijene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 09:22